Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › North’s Wave och Freestyle -03:or
-
North’s Wave och Freestyle -03:or
Publicerad av voodoo på 31 augusti, 2002 vid 17:47voodoo svarade 22 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Testade Instinct och Superstar igår och säger bara att jag är Supernöjd!
Instinct 5.0 tidig planing, lätthanterat, soft känsla, stabilt!
Superstar 5.7 hade nog lite för mkt vind för att ge ett riktigt första intryck (hade bra drag i 5.0:an) men verkar superstabilt och gillar den kortare bommen framför allt en supercool look -
Testade Superstar 5.7 lite mer idag i tveksamma vindar men med planing ibland.
Tidig planing, väldigt bra balans, mkt lätthanterat, bra höjdtagning och superstabilt påminner mkt om DrX. -
Fick testa Superstar 5.7 ordentligt igår (Måndag) och kan bara säga att seglet är otroligt!
Jag är med andra ord väldigt nöjd, känns lätt planar extremt snabbt (tidigare än med mitt Disco 5.9). -
Så du menar att den där tiondels sekundmetern som 5,7:an, kanske planar tidigare än 5.9:an kändes direkt, jo! men visst, / Benke
-
När jag jämför med dom som jag brukar segla med så märks skillnaden ordentligt, vilket jag blev positivt överraskad av.
Det är ju trots allt ett world cup wave segel och inte ett freestyle, och stl mindre än det tidigare!
Logga in för att svara.