Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norway leverar som vanligt!

• gurra1978

Member
    9 november, 2007 at 20:42

Grymt! Jag fattar inte att norrmän åker till Apelviken och seglar när det har världsklass förhållanden med SWELL hemma. Fortsätta plåta för det är väldigt intressant att se. Bra att ha en spion i Norge för att reka:smile:

• tdk

Member
    9 november, 2007 at 22:36

Gah! Johnoo! Kom å hjälp mig at byta blöjor istället för att var ute i det där kalla vattnet! 😛

• Oregistrerad

Guest
    10 november, 2007 at 09:47

kom upp nästa år boys kommer inte bli besvikna fr o m. sep-dec CRAZY
    /jompa

• apelbapel

Member
    11 november, 2007 at 10:04

@gurra1978 427633 wrote:

Grymt! Jag fattar inte att norrmän åker till Apelviken och seglar när det har världsklass förhållanden med SWELL hemma. Fortsätta plåta för det är väldigt intressant att se. Bra att ha en spion i Norge för att reka:smile:

Antagligen för det är väldigt långt, och att dom flesta Norrmän som åker till apel kommer från Oslo med omnejd. För dom att köra till sin västkust tar längre tid än att köra hit.
    Man åker runt hela södra Norge på långsamma landsvägar och dessutom kostar det skjortan i vägtullar som finns överallt.
    Men för dom som bor på den sidan är det ju kanon förståss.

• tws

Member
    11 november, 2007 at 11:21

Kom akkurat hjem fra Lista i går kveld. Var der siden Onsdag og har hatt noen utrolige dager. Vi fra Oslo kjører til fra Gisløvshamn i syd til Spot-Y i vest. Beste vindmelding bestemmer. Til nå har Bua på Lista vunnet men vi kommer snart til Jæren igjen John. Og Ringenes, Vilsherad, Leget, Saltstein, Skallevold, Pisserenna, Refsnes etc…..

Flere bilder av Nils-Erik Fredag på http://www.surfersinfo.no. Video og bilder fra Lørdagen kommer også.

tws (N-14)
    :santa:

• lars_k

Member
    11 november, 2007 at 11:51

Ahh. Sjukt bra! Första bilden är ju sinnesjuk….
    Jag MÅSTE bara till Norge/Lista någon gång. Gärna snart! =)

• mag

Member
    11 november, 2007 at 18:02

Masthögt, the real thing!
    Grymma bilder!
    Magnus

• tdk

Member
    12 november, 2007 at 22:24

Jävlar

• drx

Member
    13 november, 2007 at 00:11

Ok, håller med om att det ser grymt fint ut i Norge, men kan någon förklara varför man skulle lägga ned en smärra förmögenhet och många timmars resande på att åka upp till norge från västkusten, när man kan åka över till danmark istället för en billig peng, och dessutom köpa några flak öl med sig. Det blir ju trots allt stora vågor i klittmöller också ganska ofta, och många gånger cleanare än dom på den här bilden!

• lars_k

Member
    13 november, 2007 at 06:42

Det blir feta vågor i DK. Men väldigt sällan side-off. Förutom när vi var där för ett par veckor sen förstås… 😉
    Men DK är jävligt bra helt klart, särskilt Middles på hård V-VNV.
    Problemet med Norge är att lyckas pricka in ett bra swell, plus vind från rätt håll. Inget man åker på över dagen direkt…eller kanske ändå, bara 10 timmar i bil till Lista från GBG: köra hela natten dit, surfa, köra hela natten hem… 🙂

• drx

Member
    13 november, 2007 at 08:21

Ja sant, men när det är bra swell från atlanten blir det nog bra i dk åxå samtidigt som norge, fast kanske sämre vinkel då som du säger. Men då kan man ju åka till apelviken istället och surfa side-off som vi gjorde i fredags hehehe. Skämt åsido, men jag är nog lite negativt påverkad eftersom jag skärmflyger och vi pratat om att åka till norge och flyga, men alla tycker det är en plågsamt lång och dyr resa och då är det ändå inte lika långt som till lista. Man kanske kan ta segelbåten dit någon sommar 🙂

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norway leverar som vanligt!

You must be logged in to create new discussions.