Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nostalgi..
-
Nostalgi..
Publicerad av po525h på 15 oktober, 2005 vid 20:05dude svarade 19 år sedan 13 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Den verkar vara kodad med h.264, så det är nog minst QuickTime 7 som gäller.
-
Nån som kan sin historia bättre än jag? Jag fick en stark känsla av att ha sett den där filmen tidigare, för länge sen. Skulle det kunna vara ur klassiska NP-filmen Fast forward? Den kom ju -89 och seglen i filmen var definitivt 89:or rakt igenom.
-
Jo, det kommer upp nåt felmeddelande som säger att Quicktime saknar mjukvara för att spela filmen och att det inte heller finns tillgängligt på qt’s server… skumt!
/Fjant
-
Underbart, dessa bilder har inspirerat många att börja och fortsätta med windsurfing!
Då var det Tiga och Neilpryde som gälldeHär är en till med riktigt skön känsla, inga kostiga manövrar bara fart på öppet hav…Laird Hamilton;
Laird Hamilton speedar öppet hav…
Det var tider det…han säger några riktig inspirerande ord!/
Calle N
-
Uppdatera till senaste QT spelaren, (ver7).. troligast att det är det som spökar.
-
Fruktansvärt cool film! Den där borde alla speedfreaks här på konfen se!
Vart är det han kör, vid Kanaha? Kihei?
Irie Man
-
Svar till:
Nån som kan sin historia bättre än jag? Jag fick en stark känsla av att ha sett den där filmen tidigare, för länge sen. Skulle det kunna vara ur klassiska NP-filmen Fast forward? Den kom ju -89 och seglen i filmen var definitivt 89:or rakt igenom.
[/ QUOTE ]
Precis, verkar som 90 tals filmen är mer sent åttiotal.
-
Det där träffar rakt in i själen. Alla dom där gamla sköna succé filmerna från 90-tals begynnelse ligger dammiga men välanvända i en kartong hemma. Får kanske ta fram dem om ett par år eller så…
Var det inte tal om Neilpryde hade (med teknikens hjälp) speedat upp fartscenerna lite i Fast Forward?
//Jonas
-
herrejefvlar!!!
kan inte se om det är en vindsurfbräda eller en tandpetare han bränner runt på!!
Vad det än är så är den ju inte bredare än hans fötter, iallafall i tailen.
Tack för det klippet, Grymt bra!
Reeeespect! /M -
Tack för tipset! Det är kul att titta på film från den tiden som fick mig att börja vindsurfa. Det var andra tider det haha.
Jag gick in på apples och quicktimes hemsida och laddade hem quicktime 7 som också itunes följde med, men jag hade ju redan itunes så det spelade nog ingen roll att jag fick installera det igen.
Än en gång, grymt kul att titta på film från när Funboard hade pionjärkänsla!!!
Logga in för att svara.