• fjant

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 20:30

hmm, jag får ingen bild… skulle va kul å se…

/Fjant

• po525h

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 21:00

Den verkar vara kodad med h.264, så det är nog minst QuickTime 7 som gäller.

• rasmus_w

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 23:37

Nån som kan sin historia bättre än jag? Jag fick en stark känsla av att ha sett den där filmen tidigare, för länge sen. Skulle det kunna vara ur klassiska NP-filmen Fast forward? Den kom ju -89 och seglen i filmen var definitivt 89:or rakt igenom.

• fjant

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 05:56

Jo, det kommer upp nåt felmeddelande som säger att Quicktime saknar mjukvara för att spela filmen och att det inte heller finns tillgängligt på qt’s server… skumt!

/Fjant

• koa

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 06:03

Underbart, dessa bilder har inspirerat många att börja och fortsätta med windsurfing!
    Då var det Tiga och Neilpryde som gällde wink.gif

Här är en till med riktigt skön känsla, inga kostiga manövrar bara fart på öppet hav…Laird Hamilton;
    Laird Hamilton speedar öppet hav…
    Det var tider det…han säger några riktig inspirerande ord!

/

Calle N

• ola_p

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 08:57

Uppdatera till senaste QT spelaren, (ver7).. troligast att det är det som spökar.

• alexasu

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 09:46

jäävlar, vilka bombastiska slalomspett!

• irieman

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 11:43

Fruktansvärt cool film! Den där borde alla speedfreaks här på konfen se!

Vart är det han kör, vid Kanaha? Kihei?

Irie Man

• footloose

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 12:04

Svar till:

Nån som kan sin historia bättre än jag? Jag fick en stark känsla av att ha sett den där filmen tidigare, för länge sen. Skulle det kunna vara ur klassiska NP-filmen Fast forward? Den kom ju -89 och seglen i filmen var definitivt 89:or rakt igenom.

[/ QUOTE ]

Precis, verkar som 90 tals filmen är mer sent åttiotal. mad.gif smile.gif

• bergelin

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 11:47

Underbart att se.. smirk.gif

• imported_borje

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 12:01

grym video!

• tiki

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 13:47

Det där träffar rakt in i själen. Alla dom där gamla sköna succé filmerna från 90-tals begynnelse ligger dammiga men välanvända i en kartong hemma. Får kanske ta fram dem om ett par år eller så…

Var det inte tal om Neilpryde hade (med teknikens hjälp) speedat upp fartscenerna lite i Fast Forward? laugh.gif

//Jonas

• brutus

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 18:14

herrejefvlar!!!
    kan inte se om det är en vindsurfbräda eller en tandpetare han bränner runt på!!
    Vad det än är så är den ju inte bredare än hans fötter, iallafall i tailen.
    Tack för det klippet, Grymt bra!
    Reeeespect! /M

• dude

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 04:30

Tack för tipset! Det är kul att titta på film från den tiden som fick mig att börja vindsurfa. Det var andra tider det haha.

Jag gick in på apples och quicktimes hemsida och laddade hem quicktime 7 som också itunes följde med, men jag hade ju redan itunes så det spelade nog ingen roll att jag fick installera det igen.

Än en gång, grymt kul att titta på film från när Funboard hade pionjärkänsla!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.