Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nova och Crossbow?
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
va fan sen när börja du tycka om fjoils?
[/ QUOTE ]
Vafarao Huggis, du har jur vart Cabrinha-fan…..
[/ QUOTE ]
Äh han e bara avis att han inte kan dra in några $ på dom kiterna.. Köp dom utomlands, finns tillgängligt tidigare och garanterat ett par tusen billigare.
[/ QUOTE ]
jag har suttit o spiakt på en fjoilie/inflatokite själv hela helgen så här ser den ut än så länge
tror lätt det här är framtiden
[/ QUOTE ]
Ser ut som du jobbar i surfplan.Lycka till!
Peter
-
Svar till:
Jag har inte koll på den där delen av marknaden riktigt. Men det känns lite skummt att dom tar ut så mycket cash för kitsen.
Dom är säkerligen värda det om man jämför med andra typer av lei-kites då man inte behöver lika många. Men desas borde ju vara billigare att göra då dom har mindre tyg och en i övrigt enklare konstruktion. Det där mer R&D kostnader är inget jag tror har dragit iväg då det verkar vara någon annan som ritat kiten än både Takoon och Cabrinha.
Visst kostar det säkert att få dit bridlen etc men den är ju rätt minimal om man jämför med normala bridels. Och dom kites som har ”normal” bridle är billigare. Men i övrigt behöver de ju inte förstärka lika många zoner och kan skippa lite annat som man normal har på lei.
Om det nu är så som jag antar så tar dom bara betalt för att dom lyckats göra en bättre kite. Och vips sparar man inte många kronor på att behöva köpa färre. Då köper jag hellre två stycken av den ”gamla” modellen och har på så vis säkrat mitt åka om den ena går sönder!
En aning förvirrande men rätta mig nu om jag har fel!
[/ QUOTE ]
Om du räknar allting i kronor och ören och inget annat spelar in så kanske du ska satsa på någon billigare noname kite? Takoon, North mfl (lägg märke till med flera så slipper vi jättediskussionen allan) ligger nog lite högre i pris, men själv tycker jag att man får valuta för pengarna i känslan att köra dom. Blir lite väl klyschigt om jag börjar jämföra med bilmärken
I vilket fall så ska man nog inte jämföra Novan med ”vanliga” kites. Lite annorlunda teknik att köra den och Novan vs vanliga kites passar för olika typer av körning som jag förstått det. Tror det kan bli gött dock! Tror och hoppas att det blir testtillfälle i augusti. -
Jisses, hoppas ni använder vassare verktyg än det där (surfplan?) när ni ritar kites för produktion.
/Kaj(Tech)
-
själv ritar jag alla mina kites i MS Paint, va fan tror du?
-
[ QUOTE ]
själv ritar jag alla mina kites i MS Paint, va fan tror du?[/ QUOTE ]
Brickan vi vet att det är det där programmet du använder…
-
känner att nu är det dags för mig att släppa det jag suttit och skissat på de senaste månaderna! pjottkajts nya feta lättvindsmonster! ska ta upp kampen mot dom stora fåjlmärkena å herr bäst med sin hällfissh.
den komer att vara lite dyrare än en vanlig singleskin kajt men för pengarna får ni: en semisymetrisk vinge i slagtålig abs-plast, riktiga stålvajrar för att hålla kraften. en en lång härlig bom klädd med kork och kombinerad 5:e lina gasvajer som genom ett snabbgashandtag från hobbex för de riviga starterna kontrollerar den turbomatade monkeybikemotorn på 15 häst (samma motor som utan turbo kan ses i bland annat dom görfeta minicyklarna ten7).
beställ nu! dom första får ett klistermärke med en bild på konungen carl gustav där han klämmer silvia på rumpan.
obs, levereras inte förrän 2012. -
jo, hänger med i ditt resonemang
vore ruskigt kul att prova en bridlad lei!
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Om du varit med lite längre så hade du haft gjort det! MMin första lei var det! -
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Om du varit med lite längre så hade du haft gjort det! Min första lei var det![/ QUOTE ]
Nu inloggad -
Jag beställer en av dig! kosta vad det kostar vill, JAG måste ha!!! kan du tillverka kiten i wellpapp får den goa känslans skull!
-
Svar till:
Är det nån som vet när man kan köpa dessa i Sverige och ungefär vilket pris dom kommer att hamna på?
[/ QUOTE ]
Crossbow kommer finnas på Surfers Paradise för försäljning i mitten på Augusti. Kommer kosta från 10 499 Riksdaler
-
Svar till:
Svar till:
Är det nån som vet när man kan köpa dessa i Sverige och ungefär vilket pris dom kommer att hamna på?
[/ QUOTE ]
Crossbow kommer finnas på Surfers Paradise för försäljning i mitten på Augusti. Kommer kosta från 10 499 Riksdaler
[/ QUOTE ]
fan va billigt jag tar tre!!! -
köper tre.. nä make it 4.. så jag har en hel uppsättning!
kan man pruta ner dom till 41990kr då?
Logga in för att svara.