Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nova3
-
Nova3
Publicerad av roland på 14 maj, 2008 vid 21:04Hur e den?
Nån som kört Både Nova3 å Rebel 08 typ 9m????????Morgan driker man ju till frukost…..Fernet e fint!
skotten svarade 16 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
nooooo north and takoon.. goddammit man….!?!?!?
you have a problem here,
north – good kite, sold by people who dont care about customer service….
Takoon – not as great a kite, sold by a guy that cares so much, that he is almost as loving as I am. (anders at LA SURF)
-
@skotten 465537 wrote:
nooooo north and takoon.. goddammit man….!?!?!?
you have a problem here,
north – good kite, sold by people who dont care about customer service….
Takoon – not as great a kite, sold by a guy that cares so much, that he is almost as loving as I am. (anders at LA SURF)
Har du provat nova3? Hur skulle du jämföra den med rippern 08? Eller med rebel 08
Har bara provat rippern 07!
Jag har provat rebel 9m08, switblade3, best waroo 08,Hp08, Nobile 666, Rrd type9
E trött på 5 lina pullis o massa tjafs men vill inte ha en kite som kan vara svår att vatten starta. -
Provade LFs havoc i helgen, visserligen en -07a men den va grymt enkel att re-launcha, (det blåste typ 4m/s…) den hade dessutom en av de cleanaste bomarna jag sett.
-
@Roland 465628 wrote:
E trött på 5 lina pullis o massa tjafs men vill inte ha en kite som kan vara svår att vatten starta.
Provade LFs havoc i helgen, visserligen en -07a men den va grymt enkel att re-launcha, (det blåste typ 4m/s…) den hade dessutom en av de cleanaste bomarna jag sett.
-
@Roland 465628 wrote:
Har du provat nova3? Hur skulle du jämföra den med rippern 08? Eller med rebel 08
Jag har provat rebel 9m08, switblade3, best waroo 08,Hp08, Nobile 666, Rrd type9
E trött på 5 lina pullis o massa tjafs men vill inte ha en kite som kan vara svår att vatten starta.BESTarna är väl inte svåra att vattenstarta? Brukar funka så länge de kan flyga. 666 kändes dock helt hopplös i svag vind tyckte jag (och har ju dessutom femte-lina nu när jag tänker efter).
-
I have tried the nova 2, not the 3, but its a medium aspect kite, so it wont be hard to start I am guessing.. as for this whole ”its hard to waterstart a kite thing”, I dont think it is.. all the students I had last year were able to start the rippehr no problem – sure there are kites that launch super easy like the LF kites.. but again, its a medium aspect thing and you miss out on the whole high aspect kite flying experience.
try high aspect, the extra 10 or 15 seconds it takes to relaunch will be worth the effort, if you dont want to spend too much, go with the rippehr, I honestly believe there isnt a kite that flies better. We have bugged the shit outta eric to change small stuff here and there and he came back with a whole new bar and CL for us this year, it definatly doesnt feel cheap anymore.
If ya wanna spend a bit more, try the Helix… I know, its all ”glam glam” and kinna misses the point for me, but then again its actually a decent kite, wuality bar and a kickass pump (I think I did a review on it a while ago) then you will have the whole of the EH and Varberg crew behind you if you have any problems… cant ask for better than that.
@Roland 465628 wrote:
E trött på 5 lina pullis o massa tjafs men vill inte ha en kite som kan vara svår att vatten starta. -
@skotten 465779 wrote:
I have tried the nova 2, not the 3, but its a medium aspect kite, so it wont be hard to start I am guessing.. as for this whole ”its hard to waterstart a kite thing”, I dont think it is.. all the students I had last year were able to start the rippehr no problem – sure there are kites that launch super easy like the LF kites.. but again, its a medium aspect thing and you miss out on the whole high aspect kite flying experience.
try high aspect, the extra 10 or 15 seconds it takes to relaunch will be worth the effort, if you dont want to spend too much, go with the rippehr, I honestly believe there isnt a kite that flies better. We have bugged the shit outta eric to change small stuff here and there and he came back with a whole new bar and CL for us this year, it definatly doesnt feel cheap anymore.
If ya wanna spend a bit more, try the Helix… I know, its all ”glam glam” and kinna misses the point for me, but then again its actually a decent kite, wuality bar and a kickass pump (I think I did a review on it a while ago) then you will have the whole of the EH and Varberg crew behind you if you have any problems… cant ask for better than that.
Jag har nova2 och rippern
Personligen så föredrar jag novan framför rippern. Hoppar höger med rippern men faller ner desto snabbare.
Novans hopp är definitivt mer ”flytande” än rippern vilket bör passa nybörjare, men även en skön feature för oss som kört ett tag.
Föredrog även depowersystemet på novan2 dock är det ändrat i år till mer liknande den traditionella som rippern har.relaunch hade för övrigt inget med valet av drake att göra, tveksam om det överhuvudtaget beöver disskuteras idag, verkar vara ett gammalt säljargument. EH freestyle hög AR, där har vi en svår relaunchad drake men kom igen nybörjare klarar även den..
I mitt tycke är novan stabilare än rippern, med den nackdelen att svängen är betydligt slöare, dock fortfarande inte ett jätteproblem. Det enda negativa jag hört om novan är det låga bomtrycket, personligen gillar jag det men det var en vanesak.
Min förhoppning av nova3 är att den svänger snabbare än nova2 men iövrigt är väldigt lik.
hade varit kul att prova nobile och naish tror säkert att det är väldigt bra drakar, men iår blir det nova3, endast baserat på hur bra nova2 va sen får vi se hur smart det var, återkommer om det
/Jakob -
@skotten 465779 wrote:
Glöm inte Culten, den var fan nice!
Snabb (men ändå lugn) och direkt (i alla avseenden)!
-
yeh the cult is a real stable kite, there are never any nasty surprises with it.. in fact I think that the smaller rippehrs are a little hard to handle simply because they are to fast.
I found that there isnt really the same hang in the Cult as in the Rippehr, because its a mid aspect, but the arse doesnt fall out of the jumps like it does for example with the beast, and you dont need to be kick ass at flying to get a decent boost.
Logga in för att svara.