Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP automatic

• NP automatic

Publicerad av anonym-anvandare på 8 oktober, 2001 vid 13:56

Hur e NPs automatic selar?? har hört att de lätt går sönder och svåra att ställa in ordentligt. har oxå hört att de e kanon. Nån som har synpunkter??

/E

bta svarade 23 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • gur

Medlem
    8 oktober, 2001 vid 14:17

har en wave-midjesela, själva automatic-functionen är hel och har funkat ok,men neoprene-kardborre-fliken som man spänner selen med har pajat, typ gått av på mitten, höll 2 säsonger.

gurra

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 06:29

Efter att de bytte kopplingen i själva selen till en i rostfritt så lär det hålla bättre. Har en själv och gillar den skarpt, men litar nog fortfarande mer på en gammal hederlig låsning av kroken (är man gubbjävel så är man).

Surfa På!

• sandberg

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 11:33

Min Automatic wave sele, gick sönder efter bara tio gånger. Både i neoprenet och i plasten. Det var vid ett lätt kastfall – borde absolut inte gått sönder. Men det var inga problem och reklamera på BS, faktiskt. Var utomlands när det hände så jag var tvungen att köpa en då – en Da Kine mycket skön. Men automatic spännet blir verkligen stabilt – så när de får ordning på den så blir det nog kanon…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 12:59

Jag har kört automatic race i 3 år och den har fungerat utmärkt, det enda som inte har hållt är skyddsneoprenen på kroken men det kan man ju leva med.

Spännena har hållt sen jag köpte selen och är betydligt kraftigare nu än de första som kom när automatic lanserades.

Några tips: tejpa runt fjädrarna på spännena på kroken, det är väldigt vassa och de är de som förstör skyddsneoprenen på kroken, jag lyckade få en reva i seglet av den. Skruvarna på selespännena bör efterdras då de har en tendens att skruva upp sig, eller varför inte använda lite locktite.

Det låter kanske lite meckigt men det här är den bästa och styvaste selen jag kört så det är värt de lilla underhållen som behövs, det är ju likadant med tex mastfötter, de bör ses över med jämna mellanrum.

Rekommenderar den varmt!

/Matte

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2001 vid 19:27

Min gick sönder(spännena gick sönder och kroken försvann då)..men jag fick en ny sele direkt ….jag föredrar nog en vanlig för kroken hamnar väldigt långt ifrån kroppen speciellt på de små storlekarna/claes

• Johan!!

Gäst
    10 oktober, 2001 vid 12:57

På tal om mastfötter, finns det några mastfötter som håller??
    Jag har bytt mina gång på gång, och de små rackarna är ju dyra!!

• watertouch

Medlem
    10 oktober, 2001 vid 13:32

jag köpte en billig windsurfing hawaii fot som jag använt sen i april, den håller än 🙂

/O.

• bta

Medlem
    10 oktober, 2001 vid 15:38

Märkligt? jag har två NP varav den ena är två år gammal,och den verkar fortfarande frisk.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP automatic

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.