Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP Jet 6,4 eller NS Natural 6,6?

• NP Jet 6,4 eller NS Natural 6,6?

Publicerad av anonym-anvandare på 17 augusti, 2004 vid 21:51

Till en freeride bräda på 119 liter funderar jag antingen på att köpa ett NP Jet 6,4 eller ett NS Natural 6,6. NP Jet kostar 3499:- på Skidsport & 400€ hos Schumacher, alltså ungefär samma pris. Fraktkostnaden kan bortses från eftersom jag ska handla bräda från Deutschland. NS Natural seglet däremot kostar bara 300€ där nere. Är det något som motiverar prisskillnaden mellan dessa två eller ska man slå till på ett Natural?

anonym-anvandare svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 09:33

?

• surfen

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 09:41

Har du kollat hos SurfKeppler NP Jet 331€ Nort Neutral 273€ och det är segel från 04. Tar du 03 så blir det ändå billigare 314/219€!!!
    http://www.surfshop-keppler.de/

• anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 10:30

Svar till:

Har du kollat hos SurfKeppler NP Jet 331€ Nort Neutral 273€ och det är segel från 04. Tar du 03 så blir det ändå billigare 314/219€!!!
    http://www.surfshop-keppler.de/

[/ QUOTE ]

Tack för tipset!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2004 vid 23:23

Hepp hepp! Ingen som har erfarenhet av någon av dessa segel?
    En fördel om seglet har ett brett vindregister, då mitt nästa segel i storleken under blir ett 5.3…

• eb0n

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 00:16

Köp Natural alla gånger…..har själv ett 5.8 som e grymt skönt. Trots att det är billigare vågar jag nästan utlova att kvaliten lätt är i paritet med NP. Kraftfullt freeridesegel som funkar kanon till lite tyngre personer. Dessutom går det att trimma med stora variationer.

• viggo

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 07:08

NATURAL!! NS segel slår det mest i kvalité, grymt solida! På vattnet är det superskönt med fin handling och bra bottendrag. Ibland har testerna visat att seglet passar tyngre surfare lite bättre. Köpte mina natural hos Keppler!
    /Douglas

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 11:28

Tack för tipset. Då blir det nog ett Natural. Väger c:a 85 pannor så det låter ju perfekt.

• antman

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 15:29

Schumacher ey? Vad är det för adress? Jag googlade lite men fick mest fram sidor om någon f1 förare. Undrar varför? smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 15:45

Svar till:

Schumacher ey? Vad är det för adress? Jag googlade lite men fick mest fram sidor om någon f1 förare. Undrar varför? smirk.gif

[/ QUOTE ]

Hehe, skumt grin.gif
    http://www.surfshop-schumacher.de är adressen. Men det verkar som att Keppler har lägre priser.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP Jet 6,4 eller NS Natural 6,6?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.