Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP JET åsikter ??

• NP JET åsikter ??

Publicerad av stickan på 16 februari, 2001 vid 15:12

Det kliar lite i fingrarna. Funderar på en 5,2:a, någon som testat ? Ska användas till en custom Flow 276, seglar på mälaren så det är platt vatten, Kan det vara nått för mig ?

Mvh Stefan

callevader svarade 23 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • voodoo

Medlem
    16 februari, 2001 vid 15:59

Men Stickan, du vet ju vad som gäller här!! =o)

vooodo wink.gif

• dude

Medlem
    16 februari, 2001 vid 16:18

har inte testat men skulle tro det och sen storleken ovanför kanske. det borde ju vara lätt att göra duck-jibe med det 🙂

• stickan

Medlem
    16 februari, 2001 vid 17:12

Nää vadå? Har jag missat nått ;D
    / Stefan

• anonym-anvandare

Medlem
    16 februari, 2001 vid 17:51

Jag har seglat Raf Jet och är jätte imponerad av det.
    Men det är lite svårt att katigorisera det, seglet har bra bottendrag, hög toppfart och lätthadterligt.Vad mer kan man begära?
    Hur som helst, man skulle kunna säga att det är det perfekta seglet om det inte vore så dyrt.
    Det har lanserats som ett våg,freestyle,freeridesegel och det brukar inte vara särskilt hippt, då jag undrar varför det egentligen har tillverkats för det tar marknad från NP´s NR, Soul och Supersonic.Det känns lite som om målgruppen är jätte rika Supernovaseglare.
    Men jag tycker att det är bland de roligaste seglen jag seglat med,även om det inte är profilerat efter någon känd tricknisse typ Josh Stone.
    mvh Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    16 februari, 2001 vid 18:42

Köp rafet + en nålmast då har du allt i ett segel. fast 5.2 låter lite litet /Benke

• callevader

Medlem
    16 februari, 2001 vid 18:43

Har inte testat det själv men hört att det är mycket bra och käns skönt.
    det är ju ett frestyle segel d.v.s.mycket bottendrag, men med mcyket kontroll
    och bra toppfart.
    Men frågan är om 5,2 är rätt storlek? I 5,2 skulle jag nog köpa ett segel som var mer våg orienterat. Men det är ju klart, du skall ju köra plattvatten.

• stickan

Medlem
    16 februari, 2001 vid 23:37

Nu har jag ett supersonic 7,4 och ett V6 6,0 så jag vill ha nåtgot mindre när det brallar lite mer, så en 5,2:a är nog en bra size. Har en 5,0:a men det är så gammalt att jag inte änns vill berätta vad det är, men man behöver 20cm förlängare till en 460 mast hmmm. Mer eller mindre helt oanvändbart….

Mvh Stefan

• dude

Medlem
    17 februari, 2001 vid 18:10

med tanke på vad folk har sagt här så håller jag med. Jag skulle satsa på en större storlek i ett sådant exklusivt segel och köpa ett vågsegel i den storleken du tänker på.

NP Jet är ett perfekt segel att ersätta ditt supersonic 7.4 med. Det är ju i större segelstorlekar som ett supersegel som detta värkligen märks skillnaden mot.

Men om du nu har pengarna så köp 5.2 och sen nästa storlek upp också…

Mvh,
    Niklas

• callevader

Medlem
    18 februari, 2001 vid 23:07

Om du bara har en 7,4 och en 6,0 så skulle jag rekomendera att du köper två st begangnade för pengarna i stället. Te.x en 5,3 och en 4,5 vågsegel kanske North, NP eller simmer. Då blir det mer segla för pengarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NP JET åsikter ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.