• Np RAF Jet

Publicerad av fjant på 3 oktober, 2002 vid 19:54

Jag har planer på att byta ut några av mina segel och sneglar åt Np Jet -02. Ni som äger dessa segel får gärna dela med er av era erfarenheter av dom.

calle_b svarade 22 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • calle

Medlem
    4 oktober, 2002 vid 08:53

Hej!
    Jag har ett 7.4 RAF Jet, tycker att det är ett kanon segel.
    Seglet är mycket lättseglat och bra helt enklet.
    Har använt det till min JP Freestyle 105, jag är knappt ens en freestyle wannabe smirk.gif,.

/ Calle

• racer

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 11:59

Hej.
    Jag har ett Raf JET 6.4 som jag seglar med till min Fireball och min Score Fristilsbräda. Seglet är rätt mjukt men ändå hyffsat stabilt när det brallar i, lattorna är lättroterade. Seglet funkar bäst med ordentligt med nedhal (tycker jag). Går att rida vågor med om vågorna är små typ under 1.5m vilket de oftast är vid 6.4 segling, lättmanövrerat och snabbt.

Jag är skitnöjd, så mitt tips lyder: KÖP!!!

• endy

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 16:08

Tjena thomas, vart var du idag???
    Den byiga nordanvinden var på besök, jag fick 2 sköna timmar i tylösand…. tongue.gif
    //Andreas

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 17:10

berätta:
    1. vilka förhållanden ska du använda det i (plattvatten, sjö, hav…)
    2. Freestyle? Slalom? Freeride?
    3. Till vilken bräda?
    4. Hur mycket väger du?
    5. Vad ska du använda för bräda?

Jag har kört mycket RAFJet och tycker att det är kanon, men utan att veta något om ovanstående är det omöjligt att ge dig några råd.

Dick

• racer

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 08:04

Tjena….

Har gjort illa ryggen, så det blev film i soffan istället, men jag kommer igen…

• endy

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 08:15

Ok, krya på dig då….det börjar ju bli lite småkallt *brr*

• racer

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 06:26

Japp, börjar bli lite bistert, sommarn var för varm och lång så det blev dåligt med vind och nu helt plötsligt är vintern här, men det kan ju bli några fina dar ännu.

Ha det gytt

• calle_b

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 08:14

Än finns det hopp! Oktober brukar kunna bjuda på några soliga, varma och blåsiga dar smile.gif
    Dubbla våtisar! Inte den bästa manövrerings-förmågan men det är varmt som tusan. Frös endast om händerna sist, trots ett par bad. grin.gif

Ha d gott!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.