Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NP RS racing EVO II, erfarenhet?

Taggad: 

• NP RS racing EVO II, erfarenhet?

Publicerad av swe176 på 31 juli, 2009 vid 06:25

Hej

Är det någon som har använt RS racing evoII?

Fungerar deras ide om kort bom och lattor som böjer sig bakåt i hård vind?
    (Dynamic compact clew)
    Blir seglet ”mindre” om det blåser mer?
    Täcker ett segel verkligen större vindregister? (Jämfört med ett annat segel 🙂 )
    Förrut hade NP en tabell med vindregister för olika segel. Den verkar dom ha tagit bort i år.

Jag har nu en 11.0 och en 10.0 som börjar bli lite slitna.
    Funderade på att byta till endast ett segel: NP 10.7.
    Nu så kör jag mest med 10.0:an. Det är ett visst projekt att ta sig ut och segla så jag åker sällan om det är väldigt på gränsen. Så jag vet inte om ja har användning för ett större.

andypower svarade 15 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • andypower

Medlem
    31 juli, 2009 vid 07:13

Hi, ,
    Har seilt EVOII 10,7 en del i år, og spilen over bommen bøyer seg veldig i mye vind.
    Om seilet tåler mer vind enn RSR 10,7 som jeg kan sammenligne med, blir svaret mitt nei.
    Det som jeg merker som størst forskjell er litt mer ”rigg-kontroll” i mye vind,
    25knop + . Forskjellen er at seilet virker noe softere(mer twist i seilet?) .Det gjør for min del at jeg lettere kan stå i ytterstroppen(ja,chikkenstroppen brukes mindere) og nosen på brette ligger en aning høyere i vannet.(brukt samme finne hele tiden på RSR og EVOII)
    EVOII skal ha mindere nedhal enn hva en skulle tro, og trimme mer på uthalet en RSR.
    Lykke til.

Surfhilsen

Anders
    NOR-12
    http://www.N12Racing.no

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NP RS racing EVO II, erfarenhet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.