Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NSD Powerball, ömma armbågar

• NSD Powerball, ömma armbågar

Publicerad av Knatte på 29 december, 2007 vid 09:02

Vet att detta har diskuterats innan, men jag har lite mer specifika frågar :smirk:

Jag köpte mig en powerball för två dagar sedan och har i första hand lite tekniska frågor:confused2:
    Hur skall man ”göra” för att få snurr på grejen på bästa sätt?? Jag har svårt som tusan att få bra snurr på grejen. Ibland lyckas jag, ibland inte a014.gif

Så har någon ett idiosäkert tips på hur man lättast startar den (via snöret) och framförallt hur ni vrider handleden/armen eller hur ni gör….

Sedan nästa fråga: Jag köpte ju bollen för att träna upp underarmar/handleder/armbågarna mm och för att slippa tennisarmbåge/musramen :mad2:

Men vad mina futtiga försök med bollen har åstadkommit hittills, är ju en skaplig musarm, som jag har sluppit länge….:mad:

Vi snackar ju denna prylen med inbyggd varvräknar mm.

PB188LCBL.jpg

nlc svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    29 december, 2007 vid 09:34

Först… Varvräknaren tycker är värdelös då man inte kan ”arbeta” med bollen samtidigt som man kollar på displayen.

Men till frågan, Det är bara att träna! Tar en stund innan man kommer på det, jag försöker hela tiden tänkte att man ska motarbeta trycket rytmiskt, lite svårt att förklara. Samt att den ALDRIG ska låta något ”ka klonk” för då byter gyrot håll eller något.

Men bästa tipset är bara att träna, nu får jag t.om igång den utan snöret (bra det för den försvinner rätt ofta)

Se så, börja träna!

• nlc

Medlem
    29 december, 2007 vid 09:53

Få igång den: Rulla den snabbt mot en plan yta (t.ex. ett bord eller framsidan på låret). Sedan gäller det att ”känna av” rytmen i bollen innan den kommit över 4000-5000 varv, använd lugna stora rörelser i början.

Träning: Nu gör jag aldrig detta själv eftersom vi bara använder bollen för att sätta maxnoteringar 😉 men rent teoretiskt så är det väl bara att sätta sig ned å köra en 4-5 minuter åt gången på varje arm.

Displayen: Med lite träning kan man se den även under utövandet…

Lycka till med PowerBollandet (funkar dock inte så bra på danska)

• crashboombang

Medlem
    29 december, 2007 vid 10:04

Har kikat på en sån… får följa utvecklingen här, så jag kan bestämma mig..

• kinetic

Medlem
    29 december, 2007 vid 10:04

NLC: Hahaha…Åjo PowerBollande e de som gäller:-)

• Knatte

Gäst
    29 december, 2007 vid 11:41

Men är det ingen som får ont ”musarm” av att använda denna 🙂 Visserligen är jag extremt otränad och klen just nu, men detta känns ju löjligt att få ont efter max 5 minuters träning :ooo:

• surfen

Medlem
    29 december, 2007 vid 11:45

Ingen musarm, men en redig känsla från musklerna i underarmarna efter en 5-10 minuters körning med Gyrokulan. Skit fin underhållsträning för surfgreppet….

• nlc

Medlem
    29 december, 2007 vid 17:41

Visst ömmar det efter en stund, men det beror mest på att kollegorna runt omkring på jobbet inte uppskattar det vinande ljudet av ett vinande gyro :cool2:

Nävars, träna lite varje dag så kommer du nog snart märka hur uthålligheten ökar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NSD Powerball, ömma armbågar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.