Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › NSI Kiteboard leash – köpa var
-
Mathias Farnebo säljer NSI-rullen.
Kolla http://www.kitenation.se/shop_index.php
eller: kite@farnebo.com eller 070 265 57 50 -
Jag fattar inte… är det så svårt att lära sig bodydragga?
eller kör ni i ”big wawes”??? -
Mycket tjat om leashens vara eller inte vara. Det finns tillfällen då det kan behövas. På långtur tex. och du droppat kiten och tappat brädan. Innan du vattenstartat kiten är du ganska långt ifrån din kära bräda. Är det sedan kallt har du inte mycket tid innan du blir lite ”trött”.
Senast igår fick jag användning för den. En kompis tappa brädan och stukade foten. Han bodydragade in och jag fick ta in han sbräda. satte bara min leash på has bräda och bogserade enkelt in med den.
Inom kajakpadlingen hade vi alltid en leasch ledig att sätta i tappade kajaker eller för att dra personer ur farliga platser. Har många gånger saknat att kunna ”Bogsera” lite ditt och datt. Både personer och brädor. Det är rätt svårt att köra med en bräda under armen och det blåser 10 m/s som igår.
-
Jag har upptäckt att det är mycket svårare att bodydragga i torrdräkt av någon anledning… Sedan härnder det ju att man tappar kiten och innan du vattenstartat den har du bra distans till brädan. Försök att kryssa med bodydrag om du råkat bli överiggad.
-
Svar till:
Senast igår fick jag användning för den. En kompis tappa brädan och stukade foten. Han bodydragade in och jag fick ta in han sbräda. satte bara min leash på has bräda och bogserade enkelt in med den.
[/ QUOTE ]
Tackar för hjälpen Stellan!
Tack också Lidde för bandaget… skall returnera ett nytt vid tillfälle!
/Eddie Blåfot!
Logga in för att svara.