Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › nsp?
-
nsp?
Publicerad av anonym-anvandare på 12 augusti, 2005 vid 05:17hur mycket tyngre är en nsp än ”vanliga brädor”.behöver en minimal 7.4-7.6.och dom verkar ha en fet 7.6 men är den galet tung?
svinet svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Tjenare plåtis. Jag har 7’10an och den är inte alls så tung som man kan tro och förvånadsvärt lättmanövrerad. Å andra sidan mycket tyngre än min fish…Hur som helst så är jag nöjd med min 7’10. Har inte lyckats sätta ett märke i den ännu trots att jag har surfat tills det har tagit stopp bland sten med den.
-
Ja lite tyngre e den ju, men inte om man jämför med tex Bic.
Men den e jävligt stryk tålig. har kört den rätt in på stenar o skit o de blir inte ett märke på den. Bic bräderna blir lite buliga efter de fått stryk men nsp:n tål stryk så den extra vikten kan man leva med. -
Tja plåtslagarn! Har ett presentkort hos skidsport bromma värt 3200kr som jag ska sälja. Om du tänkt köpa din nsp där så kanske du är intresserad av att köpa presentkortet för 2800kr?
David
-
Jag har klämt på NSP 5.10 Fish och den tycker jag väger bly om man jämför med vanliga brädor. Men efterosm du ska ha så stor bräda så kanske tyngden inte spelar så stor roll.
/Lars
Logga in för att svara.