Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nu är det dags att klarlägga en del grejjer…

• nu är det dags att klarlägga en del grejjer…

Publicerad av herodude på 14 april, 2004 vid 23:50

fenan, någonting som iaf jag undrar över jävligt mycket, vilken fena när? hur påverkas brädan av att fenan är tjock, tunn, bred, smal styv mjuk, hur böjd den är??? mååånga frågor kräver också många svar så skriv vad ni vet så att vi en gång för alla kan gå till botten med det här….

stinger svarade 20 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • surfen

Medlem
    15 april, 2004 vid 06:54

Nu är det bara för mycket!!! Inte en tråd till med en massa teorier om fenor. Prova själv dina polares fenor dom som passar alltså så kommer du att märka vad som känns rätt.
    Men du kan följa den här, här finns det teorier så det räcker och blir över. Och ingen blir klokare av det.

• herodude

Medlem
    15 april, 2004 vid 07:48

surfen aka sunshine, den tråden är fan på 6 sidor det här var mer menat kortfattat utan allt jidder som finns där.

• stinger

Medlem
    15 april, 2004 vid 09:52

Jag skriver vad jag vet/inbillar mig

Tjock vs tunn: Tjock fena har bättre höjdtagning men ger mer motstånd än en tunn (självklart?) Höjdtagarfena=tjock Slalomfena=tunn speedfena=jättetunn

Smal vs bred: Vet inte

Styv vs Mjuk: Styv icke förlåtande, mjuk förlåtande crazy.gif

Böjd fena=mer lättsvängd (Jämför formulafenor och vågfenor, freeride nånstans däremellan)

Nåja alltid nåt va?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nu är det dags att klarlägga en del grejjer…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.