Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är Vättern invigd!! Stockholmare, se hit!

• Nu är Vättern invigd!! Stockholmare, se hit!

Publicerad av anonym-anvandare på 30 mars, 2001 vid 07:49

Att vara hemma från isarna i Stockholm blev bättre n väntat!! Torsdagen bjöd på 10 sekund SO-vind, byig som vanligt här hemma men , men… De 1,5 graderna i vattnet kändes som 25 med massa kläder….njae…!! Det var kramp i underarmarna, men man får vara lycklig en fredag morgon som denna, trots att snön lade sig under gårdagen.,

Stockholmare!!:
    Finns det några förhoppningsfulla vindsurfare i Stockholm/Norrort som önskar sällskap så slå GÄRNA en pling, kommer ta upp bilen nu o räknar med att kunna surfa mycket, men det blir jub alltid roligare om man är fler!

Hör av Er till Marcus Ljung 0708-785684

dr-masse svarade 23 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2001 vid 11:07

Gratulerar!!
    Du är nog först i Vättern i år!!

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2001 vid 12:47

Marcus är alltid först i Vättern…han har nåt komlex och slags behov att alltid ta Vätterns oskuld varje år…han är farlig. Men snart skall det doppas även i gbg.

puss the fake

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2001 vid 12:57

Hade inte min våtdräkt haft alla dom där små hålen så skulle jag joinat dig… Får nog vänta en månad till…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2001 vid 08:08

ha! jake!!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2001 vid 09:31

Det har redan doppats ett antal gånger i år i Fiskebäck, GBG

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 05:34

Nä, det var inte Mackan som vann i år. Jag tog oskulden ur Vättern redan den 4 Januari då det bjöds på 0-gradigt vatten och 12 sek/meter. Det är JAG som skall ha äran och inte marcus. hehehehehehe………

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 05:37

Ska vi doppa till helgen eller? Haaa Jakke och El macko, ni är för sent ute. Jag ar tagit hem priset som 1:a man att vara ute och dragga segel på havets djup utanför Gbg den 11 december och den 4 Januari i Vättern, då det var allra kallast. Jag vann!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 05:46

Hi, whats up surferduuuds. First freaking day in the La Jolla shore in a 4 ft swell, thats wa I going fore. 59 degree F and a sucking eggboard – what you need more? Here we go out every day in a hot nice juma ocean, no cold scandinavian weather. I visit a place called Langestrand 3 years ago and ride the waves. Yaaaaaahooo, thats freaking drumbels. tomorrow 3 p.m after lunch-surfing in La Jolla shores again
    /Nikki

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 05:49

Varför ligga i Vättern och slita när man kan vara i Västersjön som är varmare, dessutom mer vindsäkert. Körde igår med byar upp emot 6 s/m.
    Dessutom så såg jag en surfare ute Vättern den 11 december och det var inte jag kan jag säga..Huuu vad kallt, men det var nog inte den där marcan eller vem det nu var. Han som var i redan i december är ju helt klart mycket fräckare. So see you in the waves in Västersjön.
    /Johan L

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 05:55

Det var ju jag som var först ute. Den 11 December var jag och Pelle ute och rippade hårt ute vid husqvarnastranden. Så det skall jävlar i mig klart för alla att det var jag som var ute först och ingen annan!! Jag vann titeln i år och ingen kan ta den ufrån mig!
    Jonny Karlsson – Tenhult

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 06:00

Mackan kanske var fört ändå, för han sa det. Så du borde inte vara så uppkäftig och tigga stryk. Han kan väl få låtsas vara vinnare i år då så blir det inget gnäll. Jag vet iallafall vem som var först och det var jag. Jag heter Kalla Noren och köpte nya, de värsta, grejerna häromdagen. Jag skall vara med i Svenska Cupen, så vi som tillhör det bättre lagret av surfare ses väl där. Jag har seglar nummer S 1111. Föresten så tycker jag personligen inte att Formula-brädan är s´mycket bättre än min. Tex min kostade 18 000 och dá fick jag med 1 bom och ett segel. D´f´r man mycket f¨r grejerna vill jag säga.
    Johan L

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 07:40

Vem är denna Johan L som rippar Västersjöbrisen??
    Är det inte is där nu, hmhmhm…..
    och sist vill jag påpeka att oskulden av Vättern skall givetvis tas efter nyåret, innan är väl ingen grej, …!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2001 vid 08:47

jag var där på nyårsdagen-sug på den era jävla tomtar !!

• dr-masse

Medlem
    3 april, 2001 vid 09:06

Här har jag levt med den simpla bilden att det är på världens hetaste bräjk som det är hård stämning emellanåt. Man har ju hört om repade bilar, punkterade däck och aggresiv stämning på Hookipa. Ger man sig som väletablerad kook ut i Waimea och plockar ett par vågor lite sådär halvslarvigt så får man veta att man lever. Varför inte passa på å droppa in på Laird när han är ute på Jaws oxå? Kan bli kul…

Men allt detta har visat sig vara en nidbild. Falskt. Osant.

För det är ju på Vättern den riktigt brutala stämningen finns. Om man, vilket verkar vara inte så lite dödsföraktande, utger sig för något så gravallvarligt som att “hö, hö, jag var den som vindsmurfade Vättern mörka vatten först i år” utan att ha registrerat detta hos den lokala Länsstyrelsen så ligger man illa till. Det enda man är värd är allmän förnedring och smutskastning, helst på något publikt forum. En virtuell skampåle, månne?

Nu får ni ju ta och kamma er. En grabb hävdar att han var först i december. Lite dålig koll på almanackan, eh 😉

Första grabben gör lite skön gratisreklam för Vätterns stränder genom att glatt påpeka hur tidigt han var i, ja, han kanske rentutav var först. Det var dumt. Hur skulle man kunna glädjas åt ett sådant påstående? Herregud.

Å sen har vi nyårsdagsmannen. En positiv och glad grabb i sina bästa år. Lustigt nog så verkar det som om några jävla tomtar har utgett sig för att ha hunnit före, hur det nu skulle ha gått till?

Vättern – Vindsurfingsveriges svar på East L.A. ?

Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är Vättern invigd!! Stockholmare, se hit!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.