Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nu får ni kamma er
-
Voodoo kanske följer i vågseglingsgurun Sean Ordonez fotspår. Han bytte från North till Hot i våras.
Under året har han och segeldesignern Jeff Hendersson jobbat stenhårt med Seans nya segel SO.
Förutom hardcorewaveseglet SO finns Freeslide (Freestyle Wave), ROCslide (“indestructible” wave), Psyclone (Superlite Wave) och Diva (Womens wave) kvar på vågsidan. Dessutom kommer en enklare variant av Psyclone med namnet Slic, kanske mer för freestyle (och med lägre pris) samt D’lite (våg för lätta seglare som inte vill ha blommor i seglet).
Hör av er om ni vill ha mer info (eller kanske till och med bli först med 2002’orna…).
Jag var från början rätt skeptisk innan jag fick mina segel i våras. Jag tänkte mest prova som en kul grej. De segel jag kört (Psyclone) har dock funkat långt över förväntan. Trimbarheten är helt otrolig och det går att få riktigt pumpbart superbottendrag men också mycket bra kontroll när man (på modernt vis) kör ordentligt överriggad. Trimmat för det senare är känslan i seglen närmast helt viktlös men ändå utan att bli livlösa. Skönt. Att seglet dessutom är nästan ett kilo lättare (i stolek 5.3) än andra “superlätta” segel på marknaden är inte heller fel.
-
All respekt för Voodoo men man måste ju få retas lite…
Han har ju själv sagt att det är det konfen är till för…
Undra om hans Mac har laggt av… -
Testa de nya Heta Grytlocken!
De är HOT!
Stabila.
Profilerade.
Rostfria med handtag!
Välj diametern som passar dig!S..
-
Vad är det här för en skitdiskution? Är det det här som den första insändaren menade? Oj vad roligt…
-
min mac lägger ALDRIG av….Ang. ryktena här så varken bekräftar el dementerar jag det …utan säger bara vi får se, men HOT’s SO ser väldigt heta ut : ) se bifogad fil..
“If you never get hurt, you’re just not radical enough”
-
Oj, oj, där blev man lite köpsugen. Igen. Antar att klistret i tangentbordet släppt?
Surfa På!
-
Om jag köper Marcus grejor blir man bättre då?Typ så att man har en chans när alla vill rejsa på Riddarfjärden.Northmasten för 16000 är väl nåt man bara måste ha till sitt TransAM.
“ever training….always learning”
Uffe
Logga in för att svara.