Senaste nytt Forums nu får ni skärpa er!!!!!

• nu får ni skärpa er!!!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 6 november, 2003 vid 18:16

Varenda gång jag tittar in på konfen nu för tiden så blir man ju bara trött.
    Alla sitter vi framför datorn bara för det inte blåser eller man är fast på jubbet och det blåser och alla lider vi av abstinenssssss.

förr diskuterades det saker som vi alla älskar och lever för (windsurfing)här på konfen

om någon försöker skämta lite(som med växthus effekten)så går folk på som om det vore nån jävla föreläsning och man hade som uppgift att kritisera varndra sluuuuta nu för fan:)
    slappna av prata och diskutera roliga saker istället.
    va inte så jä… seriösa
    slappna av lite
    mer folk som rambo:)
    bara min åsikt
    mvh
    Rickard

dr-masse svarade 21 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • riki

Medlem
    6 november, 2003 vid 18:20

upps jag glömde logga in innan jag skrev men det var inte meningen:)
    jag står för vad jag skrev så nu vet ni vem det var:)

• lars_k

Medlem
    6 november, 2003 vid 18:20

Varsågod. Shoot!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2003 vid 21:20

Jorå! Lite mer “live and let live” attityd hade ju varit bra men som alla skribenter vet så är ironi extremt svårt, särskilt i tryck. Se t.ex på killinggänget som ju var riksironiker i bild men gjorde platt fall i skrift (läs:Spermaharen). Det kändes mest plumpt. Dock måste jag hålla med att det är svårt att missförstå ironin i växthusinlägget…

Tycker

JohanC

“Det går inte ens att skämta om en synål utan att nån enögd jävel känner sig förorättad” wink.gif(Tror det var Hjalmar Söderberg, nån som vet?)

• Johan!!

Gäst
    6 november, 2003 vid 22:55

Ja, va bra!!
    Nu vet jag exakt vem du är???

//Johan

• dr-masse

Medlem
    7 november, 2003 vid 08:32

spermaharen var väl lite ojämn, men det som var kul var ju väldigt skoj, humor är ju luriga grejor. EuroFonus är ju en klassiker, för att inte tala om konferensknullaren. Väldigt kul, tycker i alla fall jag (ähem, min humor kanske säger mer om mig än vad jag själv ens vill tänka på).

Humor i skrift funkar ju hur bra som helst, tycker jag. En rolig bok är ju väl i klass med både filmer å radio å webb. Men visst, ironi i text är ju lurigt. Som när jag gjorde ett jobb och fick svar av en hyggligt ironisk jobbkompis på mail – “Det där var ju bra.”. I vanliga fall ett skönt svar och kvitto, men om det var ironi så blir man ju lite oroad… 🙂

Men en rejäl surfdiskussion vore ju inte fel, det är ju därför de flesta av oss hamnar här. Skall se om jag kan fila fram något mera konftroget diskussionsämne…

Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums nu får ni skärpa er!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.