Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu finns KPS bommen med “depower strap” i mitten..

• anonym-anvandare

Medlem
    25 februari, 2003 vid 20:46

Funkade bra till min ARX 15.5 utan större justeringar. Det finns lite justeringsmöjligheter på De tjocka tamparna som sitter i ändarna på bommen.

• kitelife

Medlem
    26 februari, 2003 vid 08:53

Tjena, det funkar med i stort sett villken bom och villka linor som hellst, kolla bara längden på linorn och förhållandet mellan fram och baklinorna (en del drakar vill ha alla 4 lika långa, andra vill ha 2 lite längre beroende på märke och modell). Det lättaste är att kolla hur det ser ut med den bommen du andvänder idag och få det lika dant 🙂 prova sen en gång i LITE vind så att du vet att det funkar…

Eftersom ollika drakar svänger ollika fort bör du oxå bestämma dig för “rätt” längd på bommen, för mer svårsvängda drakar behöver du en längre bom, kanske 60-70cm (mer hävstång) och för dom nyare snabba drakarna kan du gå direkt på 45-55cm:aren beroende på storlek och tycke…
    Till din drake skulle jag gå på 65-70cm….

Ang. leashen på denna bom så funkar den ju så att bommen går upp längs en lina när man löser leashen, om du använder dina egna lior är det viktigt att kolla att “knuten” (där linan är fäst i leaderlinan) öätt passerar genom hålet annars funkar inte leashen…. Jag kör med wippi linor på min bom idag och det funkar bra så det mesta passar men som sagt prova innan du hamnar i trubbel…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 februari, 2003 vid 18:18

Tack för hjälpen! Får se om det blir ny bom till sommaren kanske…

/Rickard

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu finns KPS bommen med “depower strap” i mitten..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.