Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nu gäller det!!!

• imported_macts

Medlem
    29 april, 2010 vid 09:42

Stort lycka till alla Vikings som åker ner till Holland…gör oss stolta!!!!

• swe117

Medlem
    29 april, 2010 vid 09:50
    andersbq;609053 wrote:
    Vad är det för progonser ni har?

Måndagen den 3 maj ser ju helt överjävligt grym ut i hela Holland med nordlig vind på över 15 M/S!

Det låter ju däremot övertygande!!! Kollade på windfinder, men vi hoppas ju givetvis på din prognos.

MacTS; vi tackar för stödet och hoppas på bra vind

/ Uffe

• mattias-j

Medlem
    29 april, 2010 vid 15:45

Tyvärr skiter det sig för mig också nu. Jag Och Lars D hade tänkt att åka ner, men nu är det så att varken jag eller Lars har fått våra brädor ännu. Jag har ju 2 kvar, men det blir lite dyrt att kajka ner själv för 2 dagar då jag måste jobba på måndagen….Pratade dock med Bringan, och han förstärker fr.o.m söndagen….

• andersbq

Medlem
    30 april, 2010 vid 10:11

Sitt nu inte och häcka på campingplatsen i Bad Hoppzenhoppen hela veckan, utan ut tlll kusten på måndag-onsdag, så får ni åka med riktigt tryck i små-pryttlarna!

• jalla

Medlem
    30 april, 2010 vid 10:53
  • badjanne

Medlem
    30 april, 2010 vid 11:22
    andersbq;609289 wrote:
    Sitt nu inte och häcka på campingplatsen i Bad Hoppzenhoppen hela veckan, utan ut tlll kusten på måndag-onsdag, så får ni åka med riktigt tryck i små-pryttlarna!

Brigtte och jag anlande igar. Lbj skulle kommit men fick motorhaveri 10 mil fran campingen.Kom hit med bargare idag. Det finns fler lediga stugor om nagon angrar sig. Just blaserdet bra och det ar manga seglare ute.
    Vi sitter pa restaurangen och vantar pa resten av ganget. Daniel, Jester, Uffe och Thomas. Bringdalkommer pa sondag.
    Over 100 personer anmalda till partyt i morgon.
    Halsningar
    Brigitte, Janne, Tina och Lars

• jester

Medlem
    30 april, 2010 vid 20:34

Så….

Då var vi på plats! Resan gick bra, och väl framme blåste det faktiskt lite. Vi riggade 8.6 och stor plankor. Jag premiärade mitt Simmer SCR, helt klart ett grymt segel. Gött o få segla! Uffe o Thomas dök upp fram emot kvällen och fick planat lite dom med.

Nu är det snart läggdax. Natts!

• carl-r

Medlem
    30 april, 2010 vid 20:48

Lycka till allihop! 🙂

• marcus

Medlem
    30 april, 2010 vid 21:58

Lycka till allihop !
    Kommer följa era bravader på vatten o land med stort intresse …

• getwet

Medlem
    1 maj, 2010 vid 06:08

Så vill jag se ett nytt rekord med ölbackar staplade på höjd, tror det var elva stycken förra gången!

• speedan

Medlem
    1 maj, 2010 vid 08:33

Lycka till allihopa!

• badjanne

Medlem
    1 maj, 2010 vid 14:35

Fredag 30 April
    Svenskgänget är nu samlat bortsett från Anders Bringdahl som kommer söndagmorgon.
    Alla fick lite surfing på kvällen och Jester lade direkt in resultaten i GPS Speed Surfing.
    Därefter blev det hamburgermiddag på restaurangen här på campingen och mer datortittande.

Lördag 1 Maj
    Vi har just haft skepparmöte och väntar nu i ösregn på eftermiddagens vind. Allt är som vanligt mycket välorganiserat.
    Jag har fått min AHD SL1 140 liters bräda som får känna på vatten för första gången. (Dock uppifrån)
    Notera Daniels Carbon Art brädor som är specialbeställda för att matcha hans foppatofflor.
    Prognos för i morgon är 5-7 Baufort.

• badjanne

Medlem
    2 maj, 2010 vid 17:20

Efter gårdagens fantastiska grillkväll fick vi kört 250m FSM idag. Trots dåligt väder blev det mellan 50 till 60 deltagare.
    Tyvärr blev det bara ett race där Thomas Althin vann Masterklassen med ca 26 knop medel på två repor. Daniel blev trea totalt med 28 knop medel på två repor.
    Det var regnigt och kallt så vissa värmde upp i varmduschen med gummi på.
    Vem som vann supermaster är fortfarande oklart.

• andersbq

Medlem
    2 maj, 2010 vid 17:49

Bra med lite rapport, imorgon blir det troligen mycket mera vind, lycka till då!

• teamrider

Medlem
    2 maj, 2010 vid 18:20
    Badjanne;609611 wrote:
    Efter gårdagens fantastiska grillkväll fick vi kört 250m FSM idag. Trots dåligt väder blev det mellan 50 till 60 deltagare.
    Tyvärr blev det bara ett race där Thomas Althin vann Masterklassen med ca 26 knop medel på två repor. Daniel blev trea totalt med 28 knop medel på två repor.
    Det var regnigt och kallt så vissa värmde upp i varmduschen med gummi på.
    Vem som vann supermaster är fortfarande oklart.

Fullt ös grabbar! Grattis till Tompa och Daniel

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nu gäller det!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.