Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Nu gäller det!!!
-
Gott att se gubbs..! lite avis på Grillbuffén såklart. För att mentalt jobba med min brutna tå så körde jag en expressväng med lastbil till åtminstone Holländska gränsen i helgen så jag gav er en tanke. Jävlar va det blåste i Skåne i fredags kväll när färjan la ut från Malmö hamn mot Travemunde. Sen var det väl som ni hade igår lördag….ömsom sol ömsom vatten i alla dess former. När jag körde förbi Amsterdamskyltarna var jag typ 15 mil från er Speedos!! Jag fick som bäst upp mitt 40-tons ekipage i 48.59 knop sen slår fartbegränsaren till!! I vi snackar average över cirka 10 km !!
Nu hemma i trista Svedala igen men följer utvecklingen i Kanallandet med spänning. Kör nu så det ryger gubbar. Det verkar på senaste rappporterna att “di svenske dominerar”….! -
Måndag 3 maj
Nu är det lite mindre folk på skepparmötet. Tyvärr bara fem svenskar kvar eftersom Lbj pajat bilen och måste ta sig hem med hyrbil och bärgare. Idag skall vi först köra 2 X 10 sek, därefter en 250 meters och som avslutning ytterligare en 2 X 10 sek.
Vinden är nästan nordlig och svinkall. Det blåser 4-6 Baufort så det blir stora grejor idag igen.
Temperaturen är 8 grader ute och troligen detsamma i vattnet plus att det regnar nästan hela tiden.Jag kör min nya bräda med North 7,8 och en SL7 37cm fena. Efter flera spinnouts kör jag in och byter till en 49 cm.s . Det blir mycket expriment för alla med brädor och segel under dagen.
Det är fri segling och Holländarna som har hemmabana vet var de bästa platserna är.
Resultat måndag kväll
Just nu är ställningen efter 4 heat
1 Sander van Huizen
2 Dirk Doppenberg
3 Manfred Malcorps
4 Daniel Borgelind
5 Bob Schouten
6 Ulf Breselius
8 Jesper Kinnas
9 Thomas Altin
16 Janne Lagerstedt
21 Lars Bjärkling
Poäng totalt
Holland 32
Sweden 81Det märks att Holländarna är vana att organisera stora tävlingar. Allt flyter på så himla smärtfritt. Hela tiden finns gratis kaffe i bastältet och man har organiserat med ett markteam och ett vattenteam. Fruar och barn hjälper till och tycker det är kul.
Stor eloge till Roel med familj, Roger med familj och Bob med familj med flera med flera. -
Skönt att se att min lärljunge (ulf breselius) sköter sig, om det blåser på tävlingarna i år kommer han bli livsfarlig – kom ihåg var ni hörde det först
-
Fattade som om Daniel blev 2, Jesper 5, Ulf 8 och thompa 9. Vet inget om Janne
, min slutsats är då att svenskarna vann -
Grattis deltagarna från Sverige, TTVK och SCK! (och extra mycket till Jesper, med sin heta comeback i speedeliten)
-
Bra jobbat gubbar! Får vi månne se en comback av Jesper på svenska touren nu?
-
-
Tisdag 4 maj
Fortfarande en nordlig frisk vind men solen skiner när vi vaknar. Termometern visar 8 grader plus vilket är det varmaste hittils klockan nio på morgonen.
På skepparmötet gäller första start 11:45 2 X 10 sekunder en och en halv timme.
I pausen serverar Brigitte ärtsoppa. Nästa race är 2 X 500 meter men blir tydligen ändrat till 2 X 250 meter. Spelar ingen roll för min del. Jag får till en del bra riktigt långa åk.
Tävlingen slutar med att alla är nöjda och vi inväntar kvällens buffe.
Det blir dusch, nerrriggning och en stor wiskey innan vi går till en suverän buffe och prisutsdelning.
Efter några öl går vi hem till vår lilla husvagn. Jag kom ialla fal på plats 16 av 30 deltagare.
Holländarna blev näst sist i landskampen medan vi Svenskar fick en hedersam andra placering.
Totalt kördes sju race med en blandning av 2X10 sekunder och 2X250 meter.I dag onsdag talar alla Holländare om rematchen som troligtvis kommer att gå i Klagshamn. Hoppas att fler svenskar ställer upp då!!!!
Vinden har lagt sig och solen tittar fram så Brigitte och jag stannar ett par dagar till. Vindprognoser för imorgon är god. -
Holländarna är ett gemytligt folk det syns !! Re-match i Klagan låter fin fint. Med nyopererad tåj-vel hoppas jag kunna nå 30 knop snart ! Drive safe Janne och B on your way back to Klagis-paradise!
-
Här finns den kompletta resultatlistan.
http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=event&val=128
Rulla ner till show detailsSåg igår kväll att Holländarna håller på, i största hemlighet, att testa en ny typ av speedfena inför landskampen nästa år.
Badjanne -
Hejs!
Tillbaka efter en riktigt rolig vecka i Holland! Synd att vädret inte var lite bättre, men vi fick iaf seglat 4 dagar. Gick ju dessutom oväntat bra i själva tävlingsbiten. Riktigt kul! Ni som inte åkte ner missade helt klart nåt riktigt bra!
-
Ett par saker till…
Tack till Tokholmarna som lämnade ett par stolar o en back Öhl till oss. Uffe tackar speciellt för det sistnämda!!
Thomas fotade lite med sin iFån under veckan. Bilderna finns här: http://speedsurfer.jalbum.net/Holland-2010
Logga in för att svara.