Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Nu har den landat, alltså en Foretrex 101
-
Nu har den landat, alltså en Foretrex 101
Knatte svarade 19 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 49 Svar
-
Knatte
Gäst4 augusti, 2005 vid 09:49Gött TBsurf!!
Äntligen fick jag en bra beskrivning på hur jag skall deleta “spikarna”.
Dét har varit lite skakigt där, men nu har jag greppat läget -
fick du med pc-kabeln i kartongen till 101’an
eller köper man till den ? -
Knatte
Gäst4 augusti, 2005 vid 10:06Kabeln köper man till.
Men det var ingen större utgift, ca 100-150 kr eller något, om jag minns rätt. -
Hej Knatte!
Är gps:n som du köpte en av dom bättre man kan ha för detta ändamål? Såg att du köpte den hos expansys, jag sitter vägg i vägg med deras lager så jag har inte så lång frakt, men allafall jag är sugen att skaffa en gps, vad har du för tipps och erfarenhet (även tipps från andra).
Hägga -
Knatte
Gäst4 augusti, 2005 vid 10:40Jag tror att Fortrex 101/201 är den bästa för windsurfarnas ändamål…
Om man vill kolla speed/sträcka mm. på vattnet.
Jag jämnför denna GPS med en smart cykeldator, fast anpassad för vattnet.
Det finns andra fabrikat, men som jag ser så är Garmin GPS:er bäst -
Nu frågar jag lite mycket men… vad är den största skillnaden mellan 101 och 201 ?
-
Knatte! Hur passade Foretrexen i aquapacen?
/pugge
-
Knatte
Gäst4 augusti, 2005 vid 19:31Perfekt
-
Vi beställer två st 101 imorgon men aquapacen.
Vi köpte ju en 201 till klubben öwc. Den har redan tagit in lite vatten så det blir en påse till den också.
Sedan så rök pinnen på bandet på Johan Gelanders på premiären.
Och då kan man lika väl ha en 101a.
Kenneth/ÖWC
PS. Imorgon har dom utlovat vind.
Då öser vi igen -
Det kommer snart en 201 nerdimpande till mig, då ska vi ta upp jakten på er i dom södra delarna.
Måste nog bara leta fram min gamla lexanfena och bananaboard först(älde lokalt fartvidunder).
Vi hörs
-
Svar till:
hej köpte en begad 201:a för ett tag sen fick data kabelen igår.Men hur tankar man över data från gps en till datorn.
läste på gps speedsurfing och tog hem dom två program där ,
sitter på ett gammalt telefon modem såsaker tar tid och min engleska är inte den bästa .så jag hoppas det går fortare attfråga här än att fortsätta leta själv.
henrik.[/ QUOTE ]hej igen var ute igår vid dalarö och surfade med gpsen för första gången igår vilket resulterade i två kastfalls skador på HS,en och måttliga 25,4knop med gun tsd 8,1m2.kontakt med datorn har jag nu med g7towin men lyckas inte öppna gpsar?var det någon annan stockholmare som fick upp sin knopmätare närmare 30 kn i den vind som fanns?
henrik -
Svar till:
Svar till:
hej köpte en begad 201:a för ett tag sen fick data kabelen igår.Men hur tankar man över data från gps en till datorn.
läste på gps speedsurfing och tog hem dom två program där ,
sitter på ett gammalt telefon modem såsaker tar tid och min engleska är inte den bästa .så jag hoppas det går fortare attfråga här än att fortsätta leta själv.
henrik.[/ QUOTE ]hej igen var ute igår vid dalarö och surfade med gpsen för första gången igår vilket resulterade i två kastfalls skador på HS,en och måttliga 25,4knop med gun tsd 8,1m2.kontakt med datorn har jag nu med g7towin men lyckas inte öppna gpsar?var det någon annan stockholmare som fick upp sin knopmätare närmare 30 kn i den vind som fanns?
henrik[/ QUOTE ]
Om du inte kan starta GPSar över huvud taget, kan du sakna komponenterna för seriekommunikation. Hoppa in på http://users.info.unicaen.fr/~mathet/gpsar/index.php?menu=0&choice=1 och följ instruktionerna under punkt 2.
-
Knatte
Gäst6 augusti, 2005 vid 10:22Drygt 25 knop med 8.1 kvm är inte så illa ändå
Vet några, som har svårt att ta sig över 25 knop med en Hypersonic
Logga in för att svara.