Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nu har vi testat Hiberna "Super"
-
Nu har vi testat Hiberna "Super"
joachim_larsson svarade 14 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 46 Svar
-
Jesse;595761 wrote:Utgick bara från vad jag har hört från polarna som köpt Hibierna. Dubbelt så dyr är den i alla fall. De som köpte förra åter pröjsade runt 12 – 13 000 inkl. frakt., och då ingår inte plogning/skottning av isarna vid snö. 🙂
Fast gipparna och slagen är åtminstone kostnadsfria OCH snabba! : )
-
Oåxen;595762 wrote:Fast gipparna och slagen är åtminstone kostnadsfria OCH snabba! : )
hehe..
Misstänker att denna diskussion kan hålla på läääääääänge…
Jag tänkte ligga lågt till nästa speedsession, men så hittade denna på nätet. Kanske något att montera på era 4-medsbrädor?! 😀
-
Oåxen: Ska man “slå” (“tacka”) så är det ju lika svårt/lätt på båda brädorna, kanske tom liiiiiiiiiite lättare på Pirate brädan då man har mer yta framför mastfoten.
-
Imorgon börjar vi ploga så ni vet……
Fyrhjulingen får jobba imorgon så till helgen kommer vi ha perfekt is iallafal…Välkomna alla som har lust att köra i Varamobaden…
-
kinetic;595773 wrote:Oåxen: Ska man “slå” (“tacka”) så är det ju lika svårt/lätt på båda brädorna, kanske tom liiiiiiiiiite lättare på Pirate brädan då man har mer yta framför mastfoten.
Vi såg det…tjänade väl 50 meter i slagen vid tävlingen i Nkpg…
-
Känns som om 4-medes killarna intar försvarsposition:grin:. Kan vi inte enas om att båda typerna är OK, men på olika sätt? Jag förstår att ni som byggt era brädor själva är stolta,det skulle jag oxå vara. Men alla har ju varken lust,möjlighet, kunskap eller tid att knåpa ihop en planka så det är väl bara positivt att det finns färdiga att köpa, tex Hiberna. Ju fler vi blir på isarna dessto roligare blir det.
-
Troligtvis är det inte priset som avgör, man måste tycka om grejerna isseglare……
Vi kan väl ha två klasser och varför inte som i Kona ONE klassen segel efter vikt (skojade)
Kul e de me issegling i alla fall…Kör hårt….
-
kinetic;595804 wrote:Känns som om 4-medes killarna intar försvarsposition:grin:. Kan vi inte enas om att båda typerna är OK, men på olika sätt? Jag förstår att ni som byggt era brädor själva är stolta,det skulle jag oxå vara. Men alla har ju varken lust,möjlighet, kunskap eller tid att knåpa ihop en planka så det är väl bara positivt att det finns färdiga att köpa, tex Hiberna. Ju fler vi blir på isarna dessto roligare blir det.
Haha om jag ska vara uppriktig så tror jag att pirate är lika lätta att slå och gippa om man bara lär sig tekniken. Våra 4 medars har mindre svängradie och håller farten genom slagen. Jesse visade ju att det går även på en pirate.
-
Alla fören är Pirate-fören!? : )
Som jag skrivit tidigare: Piraten är mångsidig.
Isbrädan ligger på över 50 knop i average så piraterna har ju en del att bevis. ; )
-
Oåxen: Speedfrågan kan bara avgöras genom en gammal hederlig speedbatalj på bra isar, dvs blankis, vilket borde passa båda brädtyperna utmärkt:)
-
kinetic;595854 wrote:Oåxen: Speedfrågan kan bara avgöras genom en gammal hederlig speedbatalj på bra isar, dvs blankis, vilket borde passa båda brädtyperna utmärkt:)
Nja, speed-tävlingar körs ju både via GPS-forat och i tävlingar á lá Karpathos. Just nu ligger isbrädorna bäst till på båda fronterna. : )
Men, jag känner på mig att med tanke på aktuella trådar så kan det nog blir några tävlingar till i år. -
Ja då var det skottat i Varamobaden, banor för alla vindriktningar, välkomna…..
-
Bild?
Har ni skottat bort all snö från hela Varamoviken? : )
-
Yes gjort 4 st stråk(banor olika riktningar, med rodell) och vi använde en fyrhjuling med plog..så nu är det bara att köra igen, vad gör man inte för att kunna issurfa, välkommna vi kör 11:00-15 både lör-söndag och vi har fyrhjulingen på plats även lördag om vi måste justera något.
-
Joachim_Larsson;595896 wrote:Yes gjort 4 st stråk(banor olika riktningar, med rodell) och vi använde en fyrhjuling med plog..så nu är det bara att köra igen, vad gör man inte för att kunna issurfa, välkommna vi kör 11:00-15 både lör-söndag och vi har fyrhjulingen på plats även lördag om vi måste justera något.
Jag beundrar er entusiasm.
Logga in för att svara.