Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Nu rullar hon på vägarna YEEESSSS

• Nu rullar hon på vägarna YEEESSSS

Publicerad av anonym-anvandare på 8 maj, 2002 vid 11:06

Köpte min campingfolka av 74 års modell med grymt fin inredning med kyl och vattenvask soffa som blir säng och bord mm, för ca 2 mån sedan. Fixade lite med bromsar och lite små pill summan för inköp och “service” blev ca 3000:- (Bussköp 2000:- delar 1000:-). Besiktade den i måndags morse, sov knapt en timme natten till måndag och va ganska nervös när det 07,20 på måndag va dags att köra in den för besiktning.

Men jag kom därifrån med ett stort leende och tomt papper. Helt otroligt inga anmärkningar….

Så nu börjar livet på vägen.

🙂

anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 11:30

Nu ska den bara hålla ett par mil också …. 😉

//Junior

• Johan!!

Gäst
    8 maj, 2002 vid 11:58

Grattis!!
    Jag har dock fortfarande en bra bit kvar innan jag kan besiktia min 73a.
    Jag har precis satt i motorn och försöker få allt på rätt plats… Det är elen jag inte förstår mig på.
    T.ex. Vad som ska gå till tändspolen och var på tändspolen?? Vet du om det finns någon bra förklaring vart allt ska gå? Med lite jävlarannamma så går det nog dock men det vore skönt om det gick lite enklare.
    Sen har vi ju rosten… Jag vill verkligen bara vara i din sits just nu och dra ut på vägarna och cruisa.

Grattis igen och hoppas du får många sköna stunder i din campingfolka.

//Johan
    P.S. Det vore grymmt om du hade en bild på din inredning D.S.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 15:24

Jag ska försöka fixa lite bilder….

Det där med elen är jag inte så grym på men gå in på
    http://www.typ2-klubben.com/
    och fråga där dom har ett riktigt bra forum.

Lycka till.

Mvh Micke

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 17:25

Faan va gött Micke !! bara att gratulera till ett monsterköp…. osannolikt billigt!!
    Själv letar jag ju fortfarande förtvivlat efter att få tag i en folka i hyfsat skick. Drömmen vore ju att ha en körklar dagen då jag får körkortet =)

Kanske tar mig en tur ner till pittoreska o natursköna Gerlesborg nu i helgen och kollar in vrålåket =)

Mvh Gustav

• anonym-anvandare

Medlem
    10 maj, 2002 vid 12:57

Givetvis ska du ner och spana in den, den kommer stå där hela helgen. Brorsan kanske är hemma och kan visa dig alla grymma detaljer ;-).

Har du kommit igång med surfet än? Eller fattas det prylar fortfarande?
    Behöver du några prylar så hör av dig jag har en polare som har MYCKE grejer till bra priser.

Vi hörs.

/Micke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Nu rullar hon på vägarna YEEESSSS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.