• Ny bräda

Publicerad av sm00rph på 17 april, 2006 vid 10:43

Tjenare, har nu en F2 eliminator på 115 liter å de känns inte som att den är nån kandidat bland vågor precis (inte jag heller!) därför funderar ja på en frestylewave typ jp fsw 05 men kan inte bestämma mig om ja ska ha 91 eller 98 liter? väger 70 kilo och tränar på jippen. har ni nå tips?

surfmeister svarade 18 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surferic

Medlem
    17 april, 2006 vid 16:30

Snacka med Olleponken, hans Goya kanske kan vara nåt.

• ove226

Medlem
    17 april, 2006 vid 17:38

Tack för det erik!

Ja min Goya är ju till salu.
    Goya Freewave 95 liter – 2005.
    funkar bra i mindra vågor med större segel. alltså perfekt i rullsand.
    om man byter freestylefenan mot en lite mer vågaktig fena blir det ännu bättre.

sugen???

• sm00rph

Medlem
    17 april, 2006 vid 18:36
    ove226 wrote:
    Tack för det erik!

Ja min Goya är ju till salu.
    Goya Freewave 95 liter – 2005.
    funkar bra i mindra vågor med större segel. alltså perfekt i rullsand.
    om man byter freestylefenan mot en lite mer vågaktig fena blir det ännu bättre.

sugen???

aah kanske de.. får kika på den sen då! 🙂

• bergelin

Medlem
    18 april, 2006 vid 07:15
    sm00rph wrote:
    Tjenare, har nu en F2 eliminator på 115 liter å de känns inte som att den är nån kandidat bland vågor precis (inte jag heller!) därför funderar ja på en frestylewave typ jp fsw 05 men kan inte bestämma mig om ja ska ha 91 eller 98 liter? väger 70 kilo och tränar på jippen. har ni nå tips?

Spontant känns det som om du ska köpa 91:an.. Jag har en F2 Wave Guerilla 85 och den är i största laget.. Hade jag valt idag hade jag köpt storleken mindre! 115 Eliminator och 91 Freestylewaven är en bra kombination!

// Erik

• donpedro

Medlem
    18 april, 2006 vid 09:12

Jag hade oxå satsat på den mindre, kanske till och med en ännu mindre bräda. Om du bara har 70 pannor under dräckten ere u inge konstigheter att dra rigg på en 85 liters bräda. Kan bli lite knivigare i början men ack så roligt när du har lärt dig. En annan sak som jag har tänkt på om man köper en mindre bräda är att då blir du tvungen att lära dig gippa med full fart och ta i. Medans om man köper den större kan man fastna i gammla banor och fega runt grejjerna bara för man vet att den inte sjunker ner ett dugg.

• ove226

Medlem
    18 april, 2006 vid 10:54

titta kostar inget alls…:)

• sm00rph

Medlem
    19 april, 2006 vid 16:48

Okey! man tackar för tipsen! 🙂

• surfmeister

Medlem
    23 april, 2006 vid 16:05

Hej!
    Utan tvekan 91 liter men kan du gå ner ytterligare så rekommenderar jag det. Jag hade själv en JP Freestyle Wave 91 ´04 och väger 84 kg och tyckte att den var lite väl stor då det blåste 4.7m2 och ner. FSW brädorna är väldigt förlåtande och jag tror 80-85 liter skulle passa dig bättre (framförallt om du planerar att behålla din andra bräda). Från början kommer kanske brädan kännas för liten men du kommer snabbt lära dig hur brädan beter sig. En mindre dito kan du behålla längre och lära dig mer av och så är det mkt roligare också. (Detta förutsätter att du kan vattenstarta!)
    /Surfmeister

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.