-
Ny bräda – Freestyle eller freestylewave?
Jaha, nu har jag lyckas knäcka min gamla Chilli 99l. Den har spruckit på undersidan och är inte helt av men det finns två sprickor som går omlott på undersidan och där ena sprickan går runt railen. Går kanske att laga men frågan är om man vågar lita på den igen om man sticker ut själv i vinterkylan… Köpte den då jag egentligen tänkte att jag skulle utveckla mina i princip obefintliga freestyle kunskaper. Tyvärr har jag inte utvecklats nämnvärt på den fronten har mest fokuserat på framåten som jag nu får runt men inte fullt ut sätter. Frågan är nu vad man skall sikta på för nästa bräda… Ja, jag vet – ganska uttjatat! Skulle gärna uppskatta några råd iaf.
Ok, skall man satsa på en ny freestyle planka verkar det som om RRD:s twintip är bästa brädan att börja med. Inte för snabb och slidar grymt? Kanske någon har något annat förslag för bästa renodlade freestylebräda att börja med?
Nu har jag flyttat ner till halmstad och det blir ju väldigt mycket mindre plattvatten här jämfört med i göteborg där jag bodde tidigare. Mer ringenäs och vågor helt enkelt. Chillin har jag upplevt som hyffsat trevlig i vågor när det inte blåser för mycket. Blåser det mer har jag en 77l RRD hardcorewave att ta till. Frågan är då om en renodlad freestyle planka som RRD:s twintip är (?) suger i vågor?
Jag har då tittat på RRD:s freestyle wave som kanske är ett klokt alternativ? Men det är här jag behöver hjälp… För nu blir marknaden så jäkla stor och det är omöjligt att skapa sig en sanningsenlig bild bara genom att läsa på nätet och tillverkarnas hemsidor där alla är bra på allt -typ. Det blev väldigt mycket RRD nu, vilket inte är nödvändigt, är ganska pro naish annars. Jaja, jag är helt enkelt ute efter en bra freestyle planka att börja på men som ändå kanske funkar i vågor. Fan vad rörigt mitt inlägg blev nu känner jag…Väger 84kg å kör på Naish boxer 4.1 ->6.2 2011/12
Kom med förslag / hjälp mig…
/Per
Logga in för att svara.