-
"Ny" bräda sönder?? :(
Hejsan alla glada surfare.
Känns lite segt att göra sitt första inlägg här på surfzone med följande frågor och bilder (ni förstår nog vad jag menar om ni fortsätter läsa):Jo, det var så här att jag köpte en bräda ganska nyligen. Det är en Mistral Naish Hawaii 8’11 105 liters.
Detta är min första bräda som jag själv äger och det känns som ett bra köp.
Jag har vindsurfat nu i två år och det känns som jag börjar komma en bit.
Men, jag har inte hunnit prova den, för när jag kom hem efter att jag hade köpt den upptäckte jag en spricka (som inte var lagad, brädan hade ett par lagningar sedan innan vad jag kunde se).
Fastän jag var så försiktig med att kolla igenom brädan innan jag köpte den missade jag detta. Jag har läst på forumet några månader innan jag registrerade mej och jag har följt tipset med att väga brädan innan jag betalade. Den vägde 7.5 kg, och vikten ska vara runt 7.4 utan stroppar. Så jag tyckte det såg helt ok ut.När jag skulle premiärsegla den i Apelviken förra veckan kom det fram en snäll surfare till mej och tittade på sprickan och sa att jag borde laga den innan jag gav mej ut. Tyvärr han jag inte få med mej hur jag skulle laga den.
Så nu till min fråga.
Hur lagar jag en sån här spricka?
Vi har lite polyetulen hemma på ett fat som håller på att stelna, och glasfiber. Är det något jag kan använda mej av?Kolla in bilderna nedan så får ni bättre insikt om vad det handlar om.
Är väldigt, väldigt, väldigt tacksam för all hjälp jag kan få, vill så gärna ut och surfa med brädan och se ifall jag har gjort ett bra eller dåligt köp.
Mvh
Charlie 😉
Logga in för att svara.