-
Ny dator
Tjena.
Sitter i valet och kvalet i datorköp.
Har precis skaffat egen lya så får lov att skaffa något eget, resten av familjen ville tydligen behålla den stationära hemma. men jag är ju helt kass på sånt här och hajjar egentligen inte så mycket.har inte bestämt mej för om det blir laptop eller desktop än, men har hittat ett pa rintressanta laptops som inte var så hutlöst dyra. Sen när det flyttas runt och reses en hel del så skulle det väl vara smidigt med en laptop tänker jag. Blir isåfall att jag kör med riktig bildskärm och tangenbord mm till den när jag är hemma.
huvudanvändandet kommer vara bildredigering, layout och sånt. kanske nån liten smula simpel filmredigering med.
kollat på den här:
ACER 5102AWLMI 2GBAMDTurion 64 MK38, 2 GB RAM, 160 GB hårddisk, DVD+-RW, 15,4″ WXGA, ATI X1100 grafik, lan, Wlan, Windows Vista Home Prem
Pris i butik:7 995:- (onoff)
Har mest kollat på ramminnet och processor. hårddisk och sånt lär ju ändå utökas med en extern senare.
räcker den till? kan man klara sej på mindre ram tro? är ju lite rörelse på bankkontot nu iomed inflyttningen då, så kommer man undan en tusing billigare så gör det ju inget.Men Vista känns ju som att det går bort. lär ha en del barnsjukdomar och sånt i det här skedet vad jag har hört. nån som ahr nån invändning emot det.
Logga in för att svara.