Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny design på Surfzone
-
Bra jobbat, absolut trevliga och fungerade designförbättringar även om css klasserna och javascripten borde ligga i egna filer. Inte helt snyggt men antar att detta ligger i motorn som används. Även jag är lite skeptisk mot bakgrundsbilden, plankor var det hetaste man kunde ha som bakgrund när Netscape lanserades för typ 15 år sedan men idag känns det inte lika rätt… 🙂
Tittar vi på funktion så tycker jag framförallt att det blivit fler klick för att komma in i de riktiga forumen. Skulle gärna se genvägar direkt in i huvudforumet utan att passera en extra “grupp-startsida”. Förslagsvis leder “Vindsurfing” i menyn direkt in till [ame=”http://www.surfzone.se/forum/forumdisplay.php?f=33″]Konfen[/ame] men i dropdown menyn kan man fortfarande välja att gå till “Alla Forum” men även direkt till Konfen, speed, racing och våg för att snabbt kunna hoppa dit man vill oavsett var på siten man befinner sig. Övriga kan gott fortsätta ligga på “alla”-sidan för ärligt talat kan väl knappast arkiv, off topic, favoriter etc dra så många besökare?
Gillar att menyn ligger kvar när man scrollar men tycker att även brödsmulorna borde ligga kvar så man snabbt kan navigera tillbaka. Lägga in dropdowns i brödsmulrona till övriga forum på samma nivå skulle ytterligare kunna underlätta när man vill hoppa runt mellan de olika underforumen. gick det snabbt att hoppa mellan de viktigaste forumen skulle man kunna plocka bort “underforum” från “konfen”. Denna panel ger visserligen bra översikt men främst genererar den extra scrollande…
På det hela taget fungerar forumet mycket bra, en pålitlig motor!
Grymt bra jobbat genom åren! -
Va betyder de där på svenska?? Google översättaren va inte till nån hjälp.
-
framförallt att det är jävligt mycket klickande för att komma dit man vill, jag vill kunna gå direkt från wave forumet till speed till konfen utan att passera GÅ…
-
Är det bara jag som känner att det hade varit mer avslappnat att läsa texten om det fanns lite mer trycksvärta i den?
-
Petter;612478 wrote:framförallt att det är jävligt mycket klickande för att komma dit man vill, jag vill kunna gå direkt från wave forumet till speed till konfen utan att passera GÅ…
Har du sett “forumhopp” längst ned på sidan som funnits där sedan konfens begynnelse… 😉
[IMG]http://www.surfzone.se/pp_data/500/medium/Forumhopp.JPG[/IMG]
Är det verkligen mer klickande nu än i gamla konfen? En tanke har ju varit att förenkla navigationen, så det vore ju lite trist om det inte blivit så?
-
Jag kan fortfarande inte komma till nästa/föregående inlägg med ett klick, som jag kunde innan. Nu måste jag upp till ärendelistan och klicka på nästa olästa.
-
Rasmus_W;612512 wrote:Jag kan fortfarande inte komma till nästa/föregående inlägg med ett klick, som jag kunde innan. Nu måste jag upp till ärendelistan och klicka på nästa olästa.
Håller med, saknar (eller har inte hittat/begripit) den funktionen.
-
dr Masse;612509 wrote:Har du sett “forumhopp” längst ned på sidan som funnits där sedan konfens begynnelse… 😉
Ops där ser man, har aldrig sett den, så ofta skrollar jag längst ner på webbsidor, brukar aldrig finnas något av vikt där… 😉
Den finns dock inte när jag är inne och läser en tråd utan endast på list-nivån? kanske är jag som börjat bli klick och scroll skygg på gamla dagar…
-
Rasmus_W;612512 wrote:Jag kan fortfarande inte komma till nästa/föregående inlägg med ett klick, som jag kunde innan. Nu måste jag upp till ärendelistan och klicka på nästa olästa.
den saknar jag inte, är mer selektiv i mitt läsande än att bara klicka next och plöja igenom alla inlägg… 🙂
-
Petter;612524 wrote:Ops där ser man, har aldrig sett den, så ofta skrollar jag längst ner på webbsidor, brukar aldrig finnas något av vikt där… 😉
Den finns dock inte när jag är inne och läser en tråd utan endast på list-nivån? kanske är jag som börjat bli klick och scroll skygg på gamla dagar…
Ja, den kanske borde ligga en bit upp till höger, rentav? Är ju en ganska bra funktion, men många ser den nog inte.
-
dr Masse;612526 wrote:Ja, den kanske borde ligga en bit upp till höger, rentav? Är ju en ganska bra funktion, men många ser den nog inte.
skulle absolut göra den mer tydlig men jag skulle föredra att istället ha genvägarna direkt i menyn. När nu menyraden ligger fast även när man scrollar skulle det vara ett enkelt och snabbt sätt att navigera direkt till de mest populära forumen. Tittar man på ex vågsurfing, som endast har ett forum, blir det lite fånigt att man måste hoppa ett extra steg när man navigerar via menyn…
-
Petter;612534 wrote:skulle absolut göra den mer tydlig men jag skulle föredra att istället ha genvägarna direkt i menyn. När nu menyraden ligger fast även när man scrollar skulle det vara ett enkelt och snabbt sätt att navigera direkt till de mest populära forumen. Tittar man på ex vågsurfing, som endast har ett forum, blir det lite fånigt att man måste hoppa ett extra steg när man navigerar via menyn…
Lite avvägning där, vill ju inte ha för många rubriker i drop-down menyerna heller… men vi får se, målet är ju att få det så bra det går!
-
dr Masse;612537 wrote:Lite avvägning där, vill ju inte ha för många rubriker i drop-down menyerna heller… men vi får se, målet är ju att få det så bra det går!
sant, men tre extra val under vindsurfingmenyn skulle knappast göra den oöverskådlig
en annan grej jag precis funderade över var om det tidigare fanns en funktion som gjorde att man kunde läsa det senast inkomna inlägget i en tråd? Skulle vara skönt att kunna hamna “längst ner” i tråden istället för att alltid hamna högst upp och sedan scrolla ner till det inlägg man var intresserad av.
jag hittade den lilla pilen som gjorde det jag ville 🙂
-
Är det bara jag som inte får forumverktyg/ämnesverktyg osv att fungera? Kan inte moderera slalom/speed utan dessa…
dr masse – Jag redigerar nu ditt inlägg, verkar ju funkar här i alla fall… något särskilt som strular?
Logga in för att svara.