Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny design på Surfzone

• doc

Medlem
    19 maj, 2010 vid 10:04

Jag scrollade ner för att leta efter forumhopp men hittade inget. Så kom jag på det: Forumhopp syns bara om man är inloggad.

För övrigt heter forum fora i plural, alltså borde rubriken “övriga forum” heta “övriga fora” med risk för att folk inte fattar ett smack 🙂

• oaxen

Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:19

Jag kan ha missat något. MEN, jag hittar ingen knapp för att “markera forumen som lästa”. När jag vill gå till senaste olästa inlägg kommer jag alltid till inlägget högst upp på sista sidan. De inlägg jag läst uppdateras inte som lästa.
    Ja, jag är inloggad och har samma problem hemma som på jobbet. Explorer eller FireFox spelar ingen roll.
    HJÄLP!!!

• dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 11:52
    Oåxen;612567 wrote:
    Jag kan ha missat något. MEN, jag hittar ingen knapp för att “markera forumen som lästa”. När jag vill gå till senaste olästa inlägg kommer jag alltid till inlägget högst upp på sista sidan. De inlägg jag läst uppdateras inte som lästa.
    Ja, jag är inloggad och har samma problem hemma som på jobbet. Explorer eller FireFox spelar ingen roll.
    HJÄLP!!!

Ja, tycker mig se lite samma sak. Det funkar inte att klicka på “forumverktyg” och även jag hamnar högst upp i trådarna. Konfhackarna får nog kika lite på detta…

• jocke-g

Medlem
    19 maj, 2010 vid 12:26

Köp och Sälj.
    Jag la in en våtdräkt idag att säljas. Sen när jag ville hita den annonsen så var man tvungen att gå in under den samlade rubriken köp & Sälj vilket jag tycker är dumt. Det borde ligga under varje sektion också Vind, Våg och Kite. Det kommer alltid vara så att man bara tittar där och då kommer många missa annonsen. Alla är ju intresserade av vissa produkter vi säljer.

• dr-masse

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:26
    Jocke G;612581 wrote:
    Köp och Sälj.
    Jag la in en våtdräkt idag att säljas. Sen när jag ville hita den annonsen så var man tvungen att gå in under den samlade rubriken köp & Sälj vilket jag tycker är dumt. Det borde ligga under varje sektion också Vind, Våg och Kite. Det kommer alltid vara så att man bara tittar där och då kommer många missa annonsen. Alla är ju intresserade av vissa produkter vi säljer.

köpåsälj kommer att få sig ett uppsträckning… det har varit på gång ett tag nu, men det som skulle upp mer eller mindre försvann då de som gjorde den app som det bygger på packade ihop…

Jag tyckte det såg lite märkligt ut i köpåsälj när jag testade att lägga upp en ny annons, fick endast upp “köpes”? (kanske ett tecken på att jag köper för mycket grejer, iofs)

• adde

Medlem
    19 maj, 2010 vid 14:30

Vissa m.surfzone pekar på http://www.surfzone, tex “nya inlägg” på första sidan. Man slängs således ut från mobilversionen till den vanliga versionen.

• jester

Medlem
    19 maj, 2010 vid 15:30

Och Tapatalk klagar på att forumet använder en för gammal version av deras komponent.

• oaxen

Medlem
    19 maj, 2010 vid 17:06

Nu har forumverktyget blivit tillgängligt samtidigt som jag verkligen hamnar på senaste olästa inlägget. Tack för det!

• jester

Medlem
    19 maj, 2010 vid 17:30
    Jester;612130 wrote:
    Får itne Forumverktyg/Ämnesverktyg/Sök i forumet att fungera, mao dropdowm-menyerna i forum resp ämnes-header). Gäller både Firefox och IE.

Fungerar nu. Gött!

• doc

Medlem
    19 maj, 2010 vid 20:19

Jag får påminnelse att mina köpesannonser löper ut. När jag klickar förnya-länken blir jag inte klok på om annonsen faktiskt blir förnyad eller ej, eftersom meddelandet ligger kvar. Nästa gång jag loggar in står det fortfarande 2 nya meddelanden.

Förresten – varför kan man inte ändra hur länge annonsen ska ligga inne när man redigerar annonsen? Jag satte kort tid av misstag och nu tyx det att jag måste ta bort annonsen och lägga in den på nytt om jag inte vill förnya jämt och ständigt.

• markus-o

Medlem
    20 maj, 2010 vid 16:28
    dr Masse;612184 wrote:
    Kör oxå Chrome just nu, inga problem här heller.

Inte för mig heller längre ska sägas. Uppenbarligen nåt som ändrats.

• sinker

Medlem
    21 maj, 2010 vid 11:36

Hej igen,
    Kan inte låta bli att längta tillbaka till den gamla designen som var tätare och mer läsbar. Nu fattar väl jag också att det inte är ett option att gå tillbaka, men många har påpekat att den ljusblå färgen för rubrik och länkar är svår att se på men den är fortfarande oförändrad.

Kan vi få en mörkare färg, please?

Jag fattar också att ni som implementerar designen inte kan ta allas åsikt i beaktning, men ni lyfte själva upp frågan och låter oss användare ge våra synpunkter. Det vore givande att höra vad ni kommer att förändra nu när det finns så mycket förslag och åsiker i tråden.

/sinker

• challgren

Medlem
    21 maj, 2010 vid 12:12
    Sinker;612977 wrote:
    Hej igen,
    Kan inte låta bli att längta tillbaka till den gamla designen som var tätare och mer läsbar. Nu fattar väl jag också att det inte är ett option att gå tillbaka, men många har påpekat att den ljusblå färgen för rubrik och länkar är svår att se på men den är fortfarande oförändrad.

Kan vi få en mörkare färg, please?

Jag fattar också att ni som implementerar designen inte kan ta allas åsikt i beaktning, men ni lyfte själva upp frågan och låter oss användare ge våra synpunkter. Det vore givande att höra vad ni kommer att förändra nu när det finns så mycket förslag och åsiker i tråden.

/sinker

Hej,

Som du själv skriver är det svårt att tillgodose allas behov och det är dessutom inte alltid de åsikter som kommer från de som skriker högst som betyder mest 😉 Därmed inte sagt att vi inte bryr oss. Vi har en lista med förändringar som vi betar av. Den ljusblå färgen i rubriken för ämnet är en av dessa. Just den biten är väldigt enkel att ändra men i övrigt är vBulletin-plattformen, i den version vi kör och med de moduler vi har installerade, hemsk att modifiera.

Ha tålamod 🙂

Tack för all feedback i alla fall!!

/Christian

• jester

Medlem
    21 maj, 2010 vid 14:26

Ja, dom som ogillar förändring är oftast dom som skriker högst!

Jag gillar det nya, och dom allvarliga fel som uppstått har rättats till. Bra jobbat!!

• dr-masse

Medlem
    22 maj, 2010 vid 06:33
    Jester;613003 wrote:
    Ja, dom som ogillar förändring är oftast dom som skriker högst!

Jag gillar det nya, och dom allvarliga fel som uppstått har rättats till. Bra jobbat!!

Jodu, har man lanserat intranät för 5 000 personer så ligger det väldigt mycket sanning i det du skriver, mmmm… det gamla skräpet var plötsligt felfritt och helt enastående när det nya lanserades… 😀

Men såklart skall man säga till om något inte är funkis eller obra!

Själv gillar jag den nya skarpt, men jag är såklart väldigt partisk.

Sida 6 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny design på Surfzone

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.