Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny design på Surfzone
-
Jobbar själv som programmerare, så man vet ju att folk har lättare för att klaga än att ge beröm… 🙂
-
Kanske inte passar i denna tråden eftersom det är en gammal grej, men jag förstår inte vitsen med alla underforum. Det hade väl varit mycket lättare att bara ha ett vindsurfingforum? Varför dessutom speed, våg och racing?
Vad är det man vill uppnå med alla underforum? Jag tycker bara att det blir mer svårläst, och ibland missar man kul trådar bara för att man inte brukar vara inne på ett specifikt forum.
Puh, nu fick jag det sagt ivarjefall 😉
-
När jag loggade in nu så fick jag se att jag hade ett nytt meddelande sedan 7 dagar tillbaka. Men jag hade inte fått upp ögonen för det, eftersom det är så grått. Går det inte att fixa så att “X nytt meddelande” ändras till svart fet text när man fått ett nytt meddelande?
Det underlättar speciellt då man inte får nya meddelanden speciellt ofta och inte håller ögonen ditåt i vanliga fall… -
schnitzler;613866 wrote:När jag loggade in nu så fick jag se att jag hade ett nytt meddelande sedan 7 dagar tillbaka. Men jag hade inte fått upp ögonen för det, eftersom det är så grått. Går det inte att fixa så att “X nytt meddelande” ändras till svart fet text när man fått ett nytt meddelande?
Det underlättar speciellt då man inte får nya meddelanden speciellt ofta och inte håller ögonen ditåt i vanliga fall…När jag får ett nytt meddelande så dyker det upp en liten pop-up ruta, fick du inte det?
Kan iofs vara så att just när konfen bytte utseende så kan det ha strulat just då?
Testar att skicka ett pm till dig!
-
schnitzler;613866 wrote:När jag loggade in nu så fick jag se att jag hade ett nytt meddelande sedan 7 dagar tillbaka. Men jag hade inte fått upp ögonen för det, eftersom det är så grått. Går det inte att fixa så att “X nytt meddelande” ändras till svart fet text när man fått ett nytt meddelande?
Det underlättar speciellt då man inte får nya meddelanden speciellt ofta och inte håller ögonen ditåt i vanliga fall…Nu ska det komma upp en liten mail-ikon när man har olästa pm’s!
-
Hmmm.
Är det bara jag som upplever att det tar längre tid för sidorna att laddas upp???
har hyfsad lina..och rensad burk.vem har designat sidan?
-
jarp;614478 wrote:Hmmm.
Är det bara jag som upplever att det tar längre tid för sidorna att laddas upp???
har hyfsad lina..och rensad burk.vem har designat sidan?
Vi misstänker, eller rättare sagt vet, att Facebook-kopplingarna som är nya gör att sidan laddar lite långsammare. Vi ska titta på det och se om vi kan göra det lite snabbare.
/Christian
-
Vart har grupperna tagit vägen? jag httar dem inte för tillfället men dem har väl funnits i nya designen eller?
-
styret;614515 wrote:Vart har grupperna tagit vägen? jag httar dem inte för tillfället men dem har väl funnits i nya designen eller?
– Gå till “Kontrollpanelen” från högst upp i högerkolumnen där du har din avatar.
– I vänsterkolumen hittar du då nätverk/sociala grupper -
Det här med underforum är ju underbart. På t ex hemsidan happymtb.org finns bara ett forum som dessutom används för att från mtb till landsvägcykling till off-topic. Kan gissa på att två hundra trådar kan komma in under bara en dag och det är hopplöst att skanna av om man letar efter någonting som har med ett visst ämne att göra.
Formula har inte mycket med vågsegling att göra, och jag tycker inte att de skulle passa bra att diskuteras i samma stora forum, inte sant?
-
dude;614526 wrote:Det här med underforum är ju underbart. På t ex hemsidan happymtb.org finns bara ett forum som dessutom används för att från mtb till landsvägcykling till off-topic. Kan gissa på att två hundra trådar kan komma in under bara en dag och det är hopplöst att skanna av om man letar efter någonting som har med ett visst ämne att göra.
Formula har inte mycket med vågsegling att göra, och jag tycker inte att de skulle passa bra att diskuteras i samma stora forum, inte sant?
Lagom är bra, så några underforum lär det alltid finnas kvar men jag kan nästan garantera att det inte bli fler, snarare färre. Ett annat bra sätt att “kategorisera” är att använda tagg-funktionen för trådarna man skapar. Det är lätt sökbart då också.
Så…häng inte mer på SZ nu utan ut i solen, det är en grym dag idag 🙂
-
Jester;612608 wrote:Och Tapatalk klagar på att forumet använder en för gammal version av deras komponent.
Fixat.
-
Vissa annonser i högerkanten lägger sig över bilder i bildvisningsläge (när man klickar på en bild och får upp ett layer med bildvisning av trådens bilder). Se exempelbilden nedan.
-
Liknande problem med menyraden.
Båda bilderna tagna från visning med Chrome 4.1.
Logga in för att svara.