Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film: Another shitty day in Africa

  • Ny film: Another shitty day in Africa

    Publicerad av gurra1978 på 18 oktober, 2006 vid 15:48

    Hej allesammans!

    Nu när höstmörkret faller och vindarna tagit semester tänkte jag lysa upp tillvaron med en liten hemmagjord vindsurfingfilm från Sydafrika.

    sa.jpg

    STORT tack till Filip som orkat ta sig an allt material och få till en film som jag anser vara mycket bra. Vad tycker ni om den? Skriv gärna några rader.

    Filmen är 30 min lång och finns att ladda ner på http://www.kulingvarning.nu
    För dig med snabb lina rekommenderas stark den stora versionen på 1 Gb 768*576, annars finns även en liten på 142 Mb (320*240)

    Mvh
    Gurra

    PS: Ni har väl inte missat de andra två filmerna också, Da Flaka och Tre dagar i Klagshamn? Sevärda dem med!

    mbkpeter svarade 17 år, 10 månader sedan 26 Medlemmar · 45 Svar
  • 45 Svar
  • styret

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 16:20

    äntligen!

    big up! en och en halv månad kvar till pradiset igen!

  • callep

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 16:54

    tjoho!!!
    ni e sjukt bra på att göra filmer!!!
    har väntat länge på denna sen ja såg trailern på eran hemsida!!
    grymt.!
    Da flaka filmen var ju störtskön också!!:D

  • philippos

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 17:34

    Hej hopp, kul att ni gillade filmerna.

    Observera att dessa tre filmer
    • SA-rullen (Another shitty day in Africa)
    • Tre dagar i Klagshamn
    • Da flaka
    var några av de filmer som visades under “Filmvisningen” som gick av stapeln för precis två veckor sedan här i Stockholm. Ville bara rekommendera er som inte hade möjlighet att närvara under denna stämmningfulla afton att tanka hem filmerna nu. Jag rekommenderar också high-versionen då där kvalitén är mycket bättre.

    Filmerna är .mov-filer och skall spelas i Quicktime för bästa möjliga resultat. Alla tre filmer är komprimerade på samma sätt så om du har problem att se SA-rullen i high-versionen medans de övriga rullar fint beror det förmodligen på att din burk är för slö. Pröva då att antingen att ladda hem low-versionen alternativt att spela high-versionen direkt i din browser.

    Lycka till!

    / Filip

  • lars_k

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 17:57

    Sett alla filmerna nu. Grymma! SA kan man inte se nog av. Inte undra på att man åker dit år efter år som nån jäkla flyttkråka! 🙂

  • jeppo_f

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:07

    Ojojoj… Mycket bra film!! Efter att sett detta känns flygbiljetterna till Sydafrika som en ännu bättre investering än innan. Tackar!!

    /jeppo

  • styret

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 19:53

    sett den igen nu. genomgående verkligen grym film. först och främst SA är ju grymt, så är det.
    Stabilt filmat och bra klippt som fan. gurra och philip (och erika) vilket jävla team.

    och vår lille buss var med en sväng med fast med andrew bakom ratten.

    verkligen impad av hela filmen. från segling via filmning till klippning!

  • donpedro

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 20:52

    Riktigt snyggt jobbat som vanligt med era filmer grymmt skojj å se!

    Har bara en liten fråga som inte rör den här filmen men ändå vilka ere som har gjort första och andra låten i 050113_Stenstranden?

  • hakman

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 11:13

    Olandersson rockar hårt i Africa-filmen! Jag gillar iof 3 dar i Klaghamn mer, slamsectionen är brutal.
    Ni får ta och fortsätta filma svensk freestyle, det behövs mer av den varan!

  • johnjrambo

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 12:30

    kristi i idol hade sagt “this is a halilulija moment”

    sjukt bra jobbat dudes, de enda som sög pung var att jag inte visste vilka seglarna var..blandade ihop den dära fula tysken med olandersson ex..o gurra dig funderar jag fortfarande på vem du va av dem som segla, den som blev spolad mäst?
    Stabilt filmat! snygga klipp..schysst musik, hyffsat med action! grym film helt enkelt..även fast jag saknade mera lifestyle.

    halilujia moment som sagt.

  • styret

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 12:47

    “gurra dig funderar jag fortfarande på vem du va”

    kolla efter han som sätter masten i botten och blir hängande… 😉

  • gurra1978

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 14:26
    rambo wrote:
    gurra dig funderar jag fortfarande på vem du va

    Jag filmade ju väldigt mycket och står med andra ord bakom kameran men jag syns en del i wipeoutdelen :smirk:

    Kul att ni gillade filmen. Då ska det blir fler i framtiden.

  • herodude

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 16:13

    jesus tittyfucking christ vad grymm film…:o:o:o

    blir sjuuukans sugen på sydafrika när man ser det! så nu är det oficiellt tvåa på min vilja åka till lista….

    grymm rulle!, grymm åkning, grymmt filmat, och toook bra klippning!!!

    mer sånt:D

  • danneman

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 18:18

    Vilken jävla skit film! inte en naken brud i hela filmen.

    Å sen stället ser ju helt jävla motbjudande ut. mer ogästvänligt ställe får man ju leta efter,

    kamera mannen filmar ju som en gammal tjackpundare..

    å redigeraren a jag har inga ord,,, jo Gå KURS! 😮 😀

    Got dam den va Fet Gubs! 😉

  • Knatte

    Gäst
    19 oktober, 2006 vid 18:55

    Nice ! Man blev allt lite sugen efter ha sett detta äventyret:grin:

  • mbkpeter

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 19:27

    Fan. Den är grym. Gillar “polare-är-utomlands-och-letar-spots-och-har-hur-kul-som-helst” känslan. Grymt sceneri med fetingmiljöer. Satan va snyggt sandblåsten va. Och vågorna är ju riktigt najsa. gaah. SA trevligt. Som nämts, mer lifestyle. Har en film kvar att klämma från kulingvarning till ikväll.

    Pete

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film: Another shitty day in Africa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.