Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film: Another shitty day in Africa

  • safesurfer

    Medlem
    21 oktober, 2006 vid 12:52

    Skippa brudarna, finns gott om filmer med brudar på internet men inte många filmer med såhär grym vindsurfing.

  • brutus

    Medlem
    21 oktober, 2006 vid 14:15
    Oregistrerad wrote:
    vaffan, kan inte spela filmerna i QT?!? Saknas komprimeringsresurs??
    Någon med ett skönt tips som räddar min fredakväll?

    ladda ner vlc media player. jordens tips, varit uppe 1000 ggr…

  • fastforward

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 10:24

    Grym kvalitet som vanligt – snyggt jobbat.

    Däremot efterfrågar jag lite name-tags på de som surfar – lite svårt att känna igen folk ute i vågorna.

  • tbmac

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 10:52

    Jävligt bra gjord film.. brände på dvd o kollade nere på teven.. tillomed min tjej tittade på hela filmen.och det är f.. ett bra betyg!

  • gurra1978

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 16:10

    Tack för alla fina ord. Här får ni en ny film för er som är intresserade av Torkelstorp. Gjorde även en spotguide.

    http://www.kulingvarning.nu

  • danneman

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 20:27

    TT filmen!!!!

    wtf Fan man framstår ju som värsta silversurfaren/glappis när man står där med torr våtdräkt å fan inte ser en enda planing på mig. Hehe!
    Goo rulle!!!

    Ps ni får ju höra av er nästa gång när ni ska ner!

  • wavesurfer77

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 09:38

    Snyggt Gurra. Kul att se en så bra film i från SA.

  • donpedro

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 11:48

    Jag lyckas inte få igång ljudet på tt filmen vad kan vara fel?

  • steffo

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 14:17
    donpedro wrote:
    Jag lyckas inte få igång ljudet på tt filmen vad kan vara fel?

    SBS? Prova VLC:smirk:

  • vinta_kestrel

    Medlem
    26 oktober, 2006 vid 21:16

    Tjo,

    Filip (eller någon annan), kan du hjälpa mig hur jag ska se filmen i 16:9? eller var det bara 4:3? Kör VLC via VGA till projjen (TW-520)

    “Ripples”, beror det på att datorn är för slö? Känns i så fall som sanslöst… Jag kör 3.2GHz Pentium, 1GB RAM, SATA-diskar. Tips efterlyses 🙂

    Faller för övrigt in i hyllarnas skara. Speciellt klippen på Andy i sjön – jäkligt snyggt klippt och inspirerande till den musiken.

  • philippos

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 05:12

    Sorry dude, jag är kass på sånt där men jag tror att det finns många här på som kan hjälpa dig med tekniska frågor.

    Filmen är iaf i formatet 4:3. Vad menas med ripples?

  • vinta_kestrel

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 20:53

    Ok så den var i 4:3, då är det inga probs.

    Jag syftade på de där små vågmönstren som uppträder då och då (och då syftar jag förstås inte på de små set’en i Big Bay ;)). Bl.a. vid snabba förflyttningar. Har själv råkat ut för det när jag kodat video och då har det inte ens varit i speciellt hög kvalitet.

  • ola_p

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:20

    Jag tror att du syftar på interlacen, eller?
    Blir suddigt i kanten av saker som rör sig snabbt. Kan åtgärdas med lite filter på filmen…

  • suecocabron

    Medlem
    10 november, 2006 vid 12:35
    gurra1978 wrote:
    Hej allesammans!

    Nu när höstmörkret faller och vindarna tagit semester tänkte jag lysa upp tillvaron med en liten hemmagjord vindsurfingfilm från Sydafrika.

    sa.jpg

    STORT tack till Filip som orkat ta sig an allt material och få till en film som jag anser vara mycket bra. Vad tycker ni om den? Skriv gärna några rader.

    Filmen är 30 min lång och finns att ladda ner på http://www.kulingvarning.nu
    För dig med snabb lina rekommenderas stark den stora versionen på 1 Gb 768*576, annars finns även en liten på 142 Mb (320*240)

    Mvh
    Gurra

    PS: Ni har väl inte missat de andra två filmerna också, Da Flaka och Tre dagar i Klagshamn? Sevärda dem med!

    Tjenare!

    Gav ut länken till er sida på ett italienskt forum. Fick det här svaret:

    Another shitty day in Africa ormai è uno dei miei preferiti, sembra quasi una cosa da professionisti. Complimenti!

    Översatt blir det ungefär Another shitty day in Africa har blivit en av mina favoriter, den verkar nästan gjord av professionella!

    Kan inte annat än att hålla med själv!!

  • mbkpeter

    Medlem
    10 november, 2006 vid 13:06

    Har spanat filmen många gånger. Den är riktigt jäkla fläskig! Grymt driv i den på något sätt. Bättre än många man pröjsar för. Synd att man inte fick se den live på stekhet afton.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny film: Another shitty day in Africa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.