Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny film från världens bästa kite-filmare/editer

• Ny film från världens bästa kite-filmare/editer

Publicerad av davids på 21 januari, 2008 vid 00:11

Well he’s done it again.. Under Aaron besök i Western Australia hooka han up med Andy Gordon som drog fram kameran och sen låste in sig i en källare i några veckor för att klippa ihop allt material.. resultatet är antagligen den hetaste, mest avancerade och mest cutting edge filmen som någonsin gjorts.

Kolla in den på http://www.hadlowpro.com/ och jag föreslår att ni tankar den stora okomprimerade versionen

sourra svarade 17 år, 1 månad sedan 19 Medlemmar · 47 Svar
  • 47 Svar
  • farbrorfraz

Medlem
    21 januari, 2008 vid 02:22

shiiiiiiiit. nyskapande, inte bara inom kite, utan all actionsportfilm. skulle gärna se honom göra en skidfilm!

• patrikol

Medlem
    21 januari, 2008 vid 08:31

Ja jösses vilken film verkligen längesedan man så någon så bra kitefilm, riktigt grym.
    Tack för den!

• haze

Medlem
    21 januari, 2008 vid 10:22

Gammal ju… Redan varit postad…

• nic

Medlem
    21 januari, 2008 vid 11:29
    Haze;440034 wrote:

Nähä, jag har inte sett den innan. Första gången jag är _riktigt_ imponerad av Hadlow. Vissa grejor i filmen är i kung-fu-på-film-klass. Andy G kan nog plocka fram det bästa ur vem som helst å andra sidan. Med den här slår han sig själv i post production … igen.

nic

• sourra

Medlem
    21 januari, 2008 vid 11:46

@nic 440045 wrote:

Nähä

Joho.

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55372

Men det förändrar inget – det är grymt snyggt gjort!

• eddie

Medlem
    21 januari, 2008 vid 13:54

Den där Gordon är grym.
    Jag lovar att han skulle få mig att kolla på en film om dressyrhoppning… ja kanske tom med windsurfing.

• patrikol

Medlem
    21 januari, 2008 vid 17:36

@Haze 440034 wrote:

ok inte nog med det.
    För nu har någon postat den efter denna tråden också så då är den förmodligen omtyckt!

• chili_con_arne

Medlem
    21 januari, 2008 vid 17:40

okomprimerat vet jag inte om det var…

Jävligt nice när han motion trackat kiten och Aaron… blir coolt skakfritt.

• davids

Medlem
    22 januari, 2008 vid 11:37

@Chili_Con_Arne 440118 wrote:

okomprimerat vet jag inte om det var…

Jävligt nice när han motion trackat kiten och Aaron… blir coolt skakfritt.

Nej men han kanske inte ville lägga upp en HD film på internet… inte sååå mycket folk som laddar ner då? Laddade du ner QT filmen? Det är så bra kvalité du kommer få

• jbi

Medlem
    22 januari, 2008 vid 14:37

@Eddie 440071 wrote:

Den där Gordon är grym.
    Jag lovar att han skulle få mig att kolla på en film om dressyrhoppning… ja kanske tom med windsurfing.

ha ha… ja vindsurfing, curling eller gång

• chili_con_arne

Medlem
    22 januari, 2008 vid 21:12

@Davids 440255 wrote:

Nej men han kanske inte ville lägga upp en HD film på internet… inte sååå mycket folk som laddar ner då? Laddade du ner QT filmen? Det är så bra kvalité du kommer få

Ja, jag fattade vad du menade. Gjorde mig bara lite dum. Dessutom är HD material som återfinns på t ex bluray jävligt komprimerat också. Komprimerat behöver ju inte betyda dålig bildkvalle.

Windows Media filmen ser typ lika bra ut och är 60 mb mindre… om man inte orkar installera Quicktime eller vlc.

• davids

Medlem
    23 januari, 2008 vid 02:02

@Chili_Con_Arne 440361 wrote:

Ja, jag fattade vad du menade. Gjorde mig bara lite dum. Dessutom är HD material som återfinns på t ex bluray jävligt komprimerat också. Komprimerat behöver ju inte betyda dålig bildkvalle.

Windows Media filmen ser typ lika bra ut och är 60 mb mindre… om man inte orkar installera Quicktime eller vlc.

Hmmm tveksamt om Windows Media filmen ser lika bra ut men sånt kan man alltid argumentera. Det är som 320 kbps MP3 vs WAVE. i 99% av alla människor kan i 99% av fallen inte höra någon skillnad på 320 kbps (eller tom VBR -1) och okomprimerad WAVE (inte ens 24 bits 48/96 khz WAVE) Beror ju på vad för annan utrustning man har också.

Hur som föredrar jag QT eftersom man då kan gå frame per frame framåt eller bakot och studera hur allt är gjort. Tom avslöja några av Andy’s trick. Har hittat ett par ställen..

• chili_con_arne

Medlem
    23 januari, 2008 vid 18:39

@Davids 440386 wrote:

Hmmm tveksamt om Windows Media filmen ser lika bra ut men sånt kan man alltid argumentera. Det är som 320 kbps MP3 vs WAVE. i 99% av alla människor kan i 99% av fallen inte höra någon skillnad på 320 kbps (eller tom VBR -1) och okomprimerad WAVE (inte ens 24 bits 48/96 khz WAVE) Beror ju på vad för annan utrustning man har också.

Hur som föredrar jag QT eftersom man då kan gå frame per frame framåt eller bakot och studera hur allt är gjort. Tom avslöja några av Andy’s trick. Har hittat ett par ställen..

Hur som är den 60 mb mindre och tycker inte den ser sämre ut… dock annorlunda – bättre svärta/kontrast, fast det beror nog mer på uppspelningsprogrammet. i VLC såg wmv-filmen skit ut.

Bara för att klargöra så är allt digitalt komprimerat, det blir det när man digitaliserar något analogt – kvantisering kallas det. Man omvandlar något oändligt analogt värde till ett fast värde inom den upplösningen man valt, t ex 24 bits och under ett visst intervall, t ex 48 khz.

Tycker bara att wmv har fått ett taskigt rykte om sig. Oftast beror det på okunskap hos kodaren när videofilerna ser skit ut och inte filformat i sig.

I detta fall var filmen bra komprimerad!

Skit samma… bästa skiten som någonsin släppts efter Entropy och Something stronger

• davids

Medlem
    24 januari, 2008 vid 04:56

Allt digitalt är inte komprimerat.. MP3 är komprimerat, inte WAVE/AIFF

• gogga

Medlem
    24 januari, 2008 vid 07:02

Någon som vet hur man bara får ljudet av brädan mot vattnet? Raderar man allt kringljud eller lägger man till fejkat ljud? Hur som helst är det grymt fett!

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny film från världens bästa kite-filmare/editer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.