Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny film – ISSEGLING från Ullnasjön
-
Ny film – ISSEGLING från Ullnasjön
Publicerad av gurra1978 på 22 november, 2004 vid 08:56Klart sevärd om man är nyfiken på issegling. Filmen innehåller speed, tricks, vurpor m.m.
oaxen svarade 19 år, 12 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Cool!
Men tog inga speedshots?
var ingen vind till det kanskeskön film iaf!
-
hmmm. vad använder du för program för att öppna den? Jag har lite problem att få filmen att funka här i skolan…
-
Grymt Gurra! Allra helst dom sista minuterna av filmen ;=)
-
tack nicke! Kan nu spendera mina skoldagar med att glo på surffilmer på skolans 100mbit när .
Ännu en mycket sjyst rulle gurra!
-
Tjena!
Trevlig film. Hjälmaren lär ligga spegelblank. I går i alla fall… Sen har det väl snöat i dag tyvärr.
Apropå truckar. Jag har en konstruktion på gång helt i trä och skruv. Samma princip med lutande axel. Fast lite mindre lutning för lugnare gång i hög fart. Den ska bara svänga på frammedarna. Återkommer med erfarenheter. Medarna känns som största problemet just nu.
Per.
-
Funderade på en sak…
Om det ligger 1.5-2 dec eller mer på isen så borde man kunna bygga om en snowboard som snösurfbräda… typ ta bort fästena för bootsen och skruva dit stroppar istället… ungefär som en vindsurfbräda… kan var svårt att gippa dock men man lär juh kunna göra fina carving svängar…Kanske bygga gupp också=)
Nån som provat det? -
Johan!!
Gäst22 november, 2004 vid 17:47Ja, eller varför inte ta en gammal vindsurfingbräda och kapa fenan något.
Jag läste om det i en gammal surfsport och det såg riktigt kul//Johan
-
En sån här menar du? Det gör jag inte om igen, det funkar inte bra. Då tror jag hellre på en kite och snowboard om det är snö på isen.
-
aaah
Nä det krävs nog nån form av fena för att det ska funka ordentligt -
Du menar något sånt här Jag hade fyra långfärdsgrillor som såg till att det gick rakt fram. Inga problem men det går inte att styra. Det är bara att lägga ner idén. Jag har provat allt det där
-
Schysst film.
Alternativ till is-surfing när det är snö finns ju men jag vet inte hur bra de funkar. Har sjäv funderingar på att bygga nåt som liknar bilden nedan eftersom jag har problem med att fixa medar.
/feg
-
Well, jag tycker nog inte att vi skall ge upp helt. Det finns något som heter snowfer som man kan köpa och den verkar ju funka skapligt.
http://www.snowfer.com/indexb.html
http://www.snowfer.com/video15.html -
Men va faaan! Vill inte att det ska vara vinter.. Har ju inte surfat färdigt!!
-
Hej!
Jag testade att vindsurfa med snowboard på snö i mitten av 80-talet, det gick inte alls bra då sidokrafterna är för stora.
Det fanns tidigare något som hette wintersurfer som hade tre skidor under plattformen man stod på. De yttersta var något vinklade så att de höll emot i sidled.
Jag tror dock att Gurras skate-variant ger mest surfkänsla vintertid.
Logga in för att svara.