Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Film : Oman

• Ny Film : Oman

Publicerad av mbkpeter på 11 mars, 2007 vid 19:55

Oman – Traveling Sheiks

Följ med Staffan, Dan och Mattias till Oman. Inspelad då större delen av VVKs styrelse begav sig till Mellanöstern för att leta vågor, Augusti 2006.

Filmad av:
    Dan Westerberg
    Staffan Bolminger
    Mattias Carlsson
    Arabisk man

Editering:
    Peter Film

Filmen hade release på VVKs fest igår, som förövrigt var riktigt grymt (det togs säkert 11000 bilder och borde snart dyka upp…?) Kamera och fulla människor har tendens till resultat.

Käk, billig öl, film, liveband (grymt), najs.

// Peter Film

ola_p svarade 17 år, 8 månader sedan 20 Medlemmar · 51 Svar
  • 51 Svar
  • mbkpeter

Medlem
    11 mars, 2007 vid 19:55

preveiwfilen är på gång

• ola_p

Medlem
    11 mars, 2007 vid 20:36

Najs! Ser ut att ha varit rätt hyggligt. Spännande landskap… 🙂

Trevlig resefilm och skönt tempo! Mer sånt tack. 😉

Insåg just att det är dags att boka en sommarresa…

• calle

Medlem
    11 mars, 2007 vid 21:59

Skön rulle!
    Verkar ha varit en något udda resa 🙂
    / Calle S

• mbkpeter

Medlem
    12 mars, 2007 vid 15:28

@Ola_P 369533 wrote:

Spännande landskap… 🙂

Trevlig resefilm och skönt tempo! Mer sånt tack. 😉

Jo ganska roliga kommentarer om landskapet. Men vinden och vågorna verkade ju riktigt najsa.

Tack, svårklippt när man inte ens varit med på resan.

@Calle 369558 wrote:

Skön rulle!
    Verkar ha varit en något udda resa 🙂
    / Calle S

Verkar varit in klockren resa. 🙂

• philippos

Medlem
    12 mars, 2007 vid 15:35

Schysst rulle Peter! Bra reseskildring även om den blev lite väl lång kanske. Kul med filmvisning också. Vad använder du för kodex?

• mbkpeter

Medlem
    12 mars, 2007 vid 17:19

@philippos 369664 wrote:

Schysst rulle Peter! Bra reseskildring även om den blev lite väl lång kanske. Kul med filmvisning också. Vad använder du för kodex?

tjena. Tack. Jo var sköj att få visa den på VVK festen. Alltid kul att visa något man suttit solo med på nätterna.
    Har precis börjat koda med QT Pro H.264. Hur bra som helst. Inte rättvist här kanske då de filmade med min (och deras) 1 CCD pocket cam. Riktigt bra högupplöst material blir riktigt riktigt vasst även i små filer. Men ganska nice upplösning för fullskärm och 307Mb, 18+ minuter? Går säkert kruxa till det bättre, men lite sista minuten och newbie.
    Längden kanske gick över lite. Dock svårt att välja bort någon annans material, vilket allt surf var kvalitet. Gött med enbart vågmaterial också. Tänkte den kunde vara perfekt för dem som har 30 min lunch på måndagen…

//peter

• calle_b

Medlem
    12 mars, 2007 vid 17:21

Skönt stuk, skönt filmat, skönt allt 🙂

Luv it! (och oj vad det spratlar i surftarmen)
    Ha d gott
    /calle

• lars_k

Medlem
    12 mars, 2007 vid 17:32

Bra och trevlig film så man fick lite inblick hur det är i Oman. Även om vågförhållandena såg helt OK så vetifan om man skulle vilja åka dit. Verkar lite väl mkt “öken” för min smak.
    Och nu vet jag hur jag ska träna loopar hemma i sovrummet, antagligen väldigt glatt påhejad av min sambo… 😉

• pure

Medlem
    12 mars, 2007 vid 18:27

Tack för en bra film. Gillade upplägget.

• ola_p

Medlem
    12 mars, 2007 vid 19:48

Blev så inspirerad att jag köpte mig en billjett till marocko, 4200:– ToR ink. grejer känns helt ok.

• frippe75

Medlem
    12 mars, 2007 vid 20:06

@Ola_P 369712 wrote:

Blev så inspirerad att jag köpte mig en billjett till marocko, 4200:– ToR ink. grejer känns helt ok.

När ska ni dra?

• ola_p

Medlem
    12 mars, 2007 vid 20:13

6 juli – 28 juli, flyger från Gbg till Casablanca.

• mbkpeter

Medlem
    12 mars, 2007 vid 20:17

@Ola_P 369712 wrote:

Det bästa betyg filmen kunde få. Härligt!

• philippos

Medlem
    12 mars, 2007 vid 22:23

Har också använt mig av Quicktime Pro och h.264 och kommit fram till att det funkar väldigt bra. Det finns dock ett gäng inställningar som jag inte riktigt förstått hur de påverkar. Har du labbat något med inställningarna? Vad kör du med på t.ex. fps osv.?

Ola, jag misstänker att även du har en del att tillägga angående detta. Gött som fan med Marocko!

• larry

Medlem
    13 mars, 2007 vid 12:05

Skön rulle! Tack för den.

Att man kan ha kul i sängen har jag förstått, men så roligt som i filmen har jag aldrig haft.:laugh:

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Film : Oman

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.