Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Film : Oman

• mbkpeter

Medlem
    13 mars, 2007 vid 12:05

@philippos 369745 wrote:

Har också använt mig av Quicktime Pro och h.264 och kommit fram till att det funkar väldigt bra. Det finns dock ett gäng inställningar som jag inte riktigt förstått hur de påverkar. Har du labbat något med inställningarna? Vad kör du med på t.ex. fps osv.?

Ola, jag misstänker att även du har en del att tillägga angående detta. Gött som fan med Marocko!

Har absolut inte fullkoll på H264. Testat genom att håxa lite med inställningarna. 10tal försök helt enktl . Tanken att googla FAQ H264 har inte slagit mig. Däremot startat en tråd på forum.voodoofilm.org men no help.
    25bild/sek. referensbild vet jag inte och märker faktiskt inget resultat. Skall kolla mer.
    I omanfilmen: 600*480 55 (medium-high quality). 1-pass och nått håx på ljudet.

• jps

Medlem
    13 mars, 2007 vid 12:17

Djäkligt kul lifestylerulle!

Bilfärderna genom öknen med tillhörande kommentarer var obetalbara 🙂

• ola_p

Medlem
    13 mars, 2007 vid 12:48

Enpass går snabbare men blir sämre än flerpass…

Stalltipset är att plocka tio sekunder av filmen där man har som mest rörelser och färger (största mängden data helt enkelt), som man sedan testar man på denna snutt tills man är nöjd med resultatet och använder det för att exportera ut filmen.

I vissa fall så kan man få bättre resultat med ett par filter, typ gammakorrigering och lite ökad saturation.

• Oregistrerade

Gäst
    13 mars, 2007 vid 12:55

@Ola_P 369817 wrote:

Stalltipset är att plocka tio sekunder av filmen där man har som mest rörelser och färger (största mängden data helt enkelt), som man sedan testar man på denna snutt tills man är nöjd med resultatet och använder det för att exportera ut filmen.

I vissa fall så kan man få bättre resultat med ett par filter, typ gammakorrigering och lite ökad saturation.

Men man kan väl inte öka saturation i QT Pro exporten.

Exportera en fil från Premiere med extra sturation som man sedan omkodar i QTpro till H264. Alltså göra en etrxa export av filmen med extra saturation som man använder för att göra en h264?

• mbkpeter

Medlem
    13 mars, 2007 vid 12:56

jag ovan

• ola_p

Medlem
    13 mars, 2007 vid 13:51

Det kanske skiljer mellan plattformarna, men i min QT export så finns det lite filter möjligheter, dock inget för saturation, så det får man nog ta hand om i premiere. Du behöver väl inte exportera ut en extra gång först? Du borde kunna göra en sekvens extra där du lägger på dina filter… Men jag är inte bra på premiere så jag skall inte svära på det.

• steffo

Medlem
    13 mars, 2007 vid 15:49
    Ola_P;369720 wrote:
    6 juli – 28 juli, flyger från Gbg till Casablanca.

Varför flyger ni till Casablanca och inte till Marrakech om ni nu ska till Essaouria?

/Essaouira 2-17 juli

• imported_macts

Medlem
    13 mars, 2007 vid 15:57

Kanonbra film! Bra filmat och kul att se

• gurra1978

Medlem
    13 mars, 2007 vid 16:36

Mycket bra gjort Peter. En litet mästerverk som hade en skön blandning av surf, lifestyle och headcam. Den kändes kort trots att filmen var rätt lång vilket måste ses om ett bra betyg. Kul att se lite produktioner från dig då du har en grym talang. Jag anser dock att du borde göra mer småfilmer och leverera oftare och inte fastna i stora projekt med massor av material. Då får vi njuta oftare : )

Vem vann egentligen refrigerator open? Sitter nämligen och klipper det materialet nu.

• s

Medlem
    13 mars, 2007 vid 16:41

@gurra1978 369867 wrote:

Mycket bra gjort Peter. En litet mästerverk som hade en skön blandning av surf, lifestyle och headcam. Den kändes kort trots att filmen var rätt lång vilket måste ses om ett bra betyg. Kul att se lite produktioner från dig då du har en grym talang. Jag anser dock att du borde göra mer småfilmer och leverera oftare och inte fastna i stora projekt med massor av material. Då får vi njuta oftare : )

Vem vann egentligen refrigerator open? Sitter nämligen och klipper det materialet nu.

Vi som var med tycker att det var sjuuuuuukt bra rulle!!!!
    Han har fått med själen i resan! Det var ett äventyr! Och mycket öken!
    Det enda som Peter missade var hur ensidig kost vi hade. Men det an ju tänkas att vi missade filma den tristessen… 😉

Fredrik Bengtsson vann i lördags! Kolla http://www.apelviken.nu/build/visning.asp?val=1&visning=klubbinfo_refrigerator_open_2007.asp

/Staffan

• ola_p

Medlem
    13 mars, 2007 vid 17:13

@Steffo 369857 wrote:

Varför flyger ni till Casablanca och inte till Marrakech om ni nu ska till Essaouria?

/Essaouira 2-17 juli

För att det var bra mycket billigare till Casablanca, särskilt om man flög från Göteborg. Och omväxling förnöjer ju… 😀 Lite längre att köra blir det ju dock.

Då synes vi kanske i essaouira/moulay…

• frippe75

Medlem
    13 mars, 2007 vid 17:28

@Ola_P 369817 wrote:

Det jag tycker ger största resultatet är att göra en manuell vitbalansering i premiere. Ser till att svart blir svart. grått ,grått och vitt… ja vitt. Gamma korrigeringen attackerar och svärtan. men man kan ju ratta på den också 🙂

Sedan när det gäller mättnaden (sat) så finns i premiere pro en vassar typ av färgkorrigering. Se till att ratta varje färg för sig … typ mättnaden för grön,blå,gul,röd,cyan o.s.v .. Olika klipp kommer att ha olika problem/färgfel.

Dessa saker kan lyfta en medioker filmkvalitet till nästan lite proffsproduktion… Just färgkorrigeringen läggs det snuskigt mycket tid på i större produktioner. finns massa bra böcker om man vill fördjupa sig. Sedan vad gäller utexportering av färdigt resultat finns ju lite standard mallar i premiere….

Nej nu ska jag ut och köra. Kona vind utlovas och kanske går det att köra på Kanaha…

FAN att jag inte har med videokamera. Imorgon ulovas en klassisk lanes-dag…
    Iofs förmodligen inga svenskar som ska ut och köra… om inte bringdahl dyker upp 🙂

• frippe75

Medlem
    13 mars, 2007 vid 17:32

@Ola_P 369720 wrote:

6 juli – 28 juli, flyger från Gbg till Casablanca.

Kanske ses vi där. Blir det samma gäng som förra året??
    Ett litet problem med perioden ni valt är att det kommer att vara MYCKET mer folk sista delen av juli men å andra sidan hade ni ju ett ganska ruttet juni ??

Vi har senaste åren haft BRA vågor och vind under starten på Juli..

• ola_p

Medlem
    13 mars, 2007 vid 17:39

Vi hade rätt rutten juni ja…

Var det ni som flög till casablanca? Isf, nån som har koll på vart man enklast/billigast fixar bil?

Mer folk blir det ju, men vi vet ju vart secret ligger.. 🙂

Lite omstuvade blir vi, Fidde hade annat att göra, men adde funderade på att hänga med, Jag och Jonatan har redan shoppat billjetter.

• Oregistrerade

Gäst
    13 mars, 2007 vid 18:08

Riktig grym film hann precis kolla innan jag bikade in pa flyget nu sitter man i el yaque ska ut och kora 4.7 snart fet film peter!
    DanneMan

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Film : Oman

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.