Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Film : Oman

• inge

Medlem
    13 mars, 2007 vid 20:00

Bra jobbat alla inblandade…. hoppas att Rani Mara H’na blir årets sommarplåga!

Har inte hittat något svar på vad det är som egentligen händer i slutet.
    Kan någon kameraman avslöja?

/Joakim

• mbkpeter

Medlem
    14 mars, 2007 vid 09:26

@gurra1978 369867 wrote:

Mycket bra gjort Peter. En litet mästerverk som hade en skön blandning av surf, lifestyle och headcam. Den kändes kort trots att filmen var rätt lång vilket måste ses om ett bra betyg. Kul att se lite produktioner från dig då du har en grym talang. Jag anser dock att du borde göra mer småfilmer och leverera oftare och inte fastna i stora projekt med massor av material. Då får vi njuta oftare : )

Vem vann egentligen refrigerator open? Sitter nämligen och klipper det materialet nu.

Kul gurra. Tack som fän.
    Jo har snöat in på lite större projekt nu. Både för och nackdelar. Tveklös nackdel: en månad capture nu, varje dag.
    Fördel: kul som stryk.

Gött att du filmade i Lördags. Sanningen är att svenska vinterfilmer är bäst.
    Måste bara säga att jag köpte BOARDS marsnummer idag och Sverige var verkligen med. Falle på 2.2 under Per (fullsida!). Samtidigt kom faktiskt min notis om Committed med med bild och allt. Payoff!

@S.. 369868 wrote:

Vi som var med tycker att det var sjuuuuuukt bra rulle!!!!
    Han har fått med själen i resan! Det var ett äventyr! Och mycket öken!
    Det enda som Peter missade var hur ensidig kost vi hade. Men det an ju tänkas att vi missade filma den tristessen… 😉

Fredrik Bengtsson vann i lördags! Kolla http://www.apelviken.nu/build/visning.asp?val=1&visning=klubbinfo_refrigerator_open_2007.asp

/Staffan

Jo, jag hörde av MC att det vart sjukt ensidigt käk. Kan iofs funnits på det DV band jag aldrig fick. Jag har band 1,2,3,5,6 (Rena Fibonacci -koden)

@Oregistrerade 369885 wrote:

Riktig grym film hann precis kolla innan jag bikade in pa flyget nu sitter man i el yaque ska ut och kora 4.7 snart fet film peter!
    DanneMan

Jo, jaja. Hörde att du var på väg dit igen. Gött avundsjuk. Beerlanda in El Yaque 2?!
    Tack.

@Inge 369902 wrote:

Bra jobbat alla inblandade…. hoppas att Rani Mara H’na blir årets sommarplåga!

Har inte hittat något svar på vad det är som egentligen händer i slutet.
    Kan någon kameraman avslöja?

/Joakim

Enligt sägnen hoppade killen ut ur bilen för att impa på kameramannen (som inte filmade händelsen) Payoff

• ola_p

Medlem
    14 mars, 2007 vid 09:37

Ja just det, för att komma lite närmre topic så har frippe helt rätt om färgkorrigering… Ju mer tid dess bättre blir det. Men har man inte tid/lust med det så kan man ju plocka upp saturationen rakt över en aning, med risken att man förstärker eventuella färgfel… I final cut finns ett grymt bra färgkorrigeringsverktyg, men det är en aning tidskrävande att gå igenom mycket material. Men bra blir det ju. Ännu bättre blir det om man kan göra färgkorrigeringen medans man skannar sin 35mm film… 😉 Jag var med när det gjordes för en reklamfilm en gång, ganska imponerande faktiskt. Tänk Photoshops extremt kraftfulla färgkorrigeringsverktyg som jobbar i realtid (25fps), med material som kan liknas vid RAW filer för foto…

• mbkpeter

Medlem
    14 mars, 2007 vid 10:56

@Ola_P 369984 wrote:

Ja just det, för att komma lite närmre topic så har frippe helt rätt om färgkorrigering… Ju mer tid dess bättre blir det. Men har man inte tid/lust med det så kan man ju plocka upp saturationen rakt över en aning, med risken att man förstärker eventuella färgfel… I final cut finns ett grymt bra färgkorrigeringsverktyg, men det är en aning tidskrävande att gå igenom mycket material. Men bra blir det ju. Ännu bättre blir det om man kan göra färgkorrigeringen medans man skannar sin 35mm film… 😉 Jag var med när det gjordes för en reklamfilm en gång, ganska imponerande faktiskt. Tänk Photoshops extremt kraftfulla färgkorrigeringsverktyg som jobbar i realtid (25fps), med material som kan liknas vid RAW filer för foto…

Hehe.
    Jag kommer använda MB Colorista till Premiere 2.0 för färgkorrigering till Committed. Har precis börjat testa det. Verkar kunna gör det mest sunkiga material till bra.
    Det klart, progressivt 35mm material i komibantion med Photoshop. … 🙂 Lika kul och omöjligt som att Hollywood skulle börja med 1CCD pocket.
    En dagshyra på Litegrip: 35000 kronor. En produktion skulle vara uppe i budet på F2.

• jonatan

Medlem
    14 mars, 2007 vid 11:07

@frippe75 369880 wrote:

Kanske ses vi där. Blir det samma gäng som förra året??
    Ett litet problem med perioden ni valt är att det kommer att vara MYCKET mer folk sista delen av juli men å andra sidan hade ni ju ett ganska ruttet juni ??

Vi har senaste åren haft BRA vågor och vind under starten på Juli..

Vi tänkte att man kanske kan reka lite andra spots också. Det måste ju finnas fler ställen med bra vågor.

• andreas-f

Medlem
    14 mars, 2007 vid 11:33

@Ola_P 369882 wrote:

Vi hade rätt rutten juni ja…

Var det ni som flög till casablanca? Isf, nån som har koll på vart man enklast/billigast fixar bil?

Jag har flugit till Casablanca några gånger. Finns 10-15 biluthyrare på flygplatsen, brukar inte vara några problem att få bra priser.

• steffo

Medlem
    14 mars, 2007 vid 11:34
    Ola_P;369875 wrote:
    Då synes vi kanske i essaouira/moulay…

Det lär vi göra. Var ligger secret?:laugh:

• ola_p

Medlem
    14 mars, 2007 vid 12:32

@Andreas F 369997 wrote:

Jag har flugit till Casablanca några gånger. Finns 10-15 biluthyrare på flygplatsen, brukar inte vara några problem att få bra priser.

Är det lungt att fixa bil även om man landar på kvällen (22.10)? Funderar lite på att ta in på hotell en natt och köra på dagen, och kanske kolla in bl.a. safi på vägen…

@Steffo 369998 wrote:

Det lär vi göra. Var ligger secret?:laugh:

Secret är ju just secret… 😉 Det handlar i varje om att kryssa 45min-1h norrut från moulay. Ett tungt bryt på sandbankar som åt två master för mig förra året. Då funkade det bara medans tidvattnet gick ut, men det är sandbankar så det lär ju ändra sig från år till år. Finns ytterligare några ställen på vägen när man kryssar (Jag tog det på 8 lååånga bogar), som borde funka, särskilt då det är lite större.

• jeppo_f

Medlem
    14 mars, 2007 vid 12:59

@Ola_P 370010 wrote:

Är det lungt att fixa bil även om man landar på kvällen (22.10)? Funderar lite på att ta in på hotell en natt och köra på dagen, och kanske kolla in bl.a. safi på vägen…

Det är nog lugnt att fixa bil även kvällstid, men det brukar ju ta lite tid med allt dealande, så det är nog en bra idé att stanna första natten i Casablanca.

Safi är nog inte så mycket att kolla in. Åkte genom Safi i julas, och såg mest den gigantiska kemiindustrin. Fast vi åkte ju bara igenom, och stannade inte till och kollade medinan.

Kustvägen mellan El Jadida och Safi rekommenderas däremot varmt! Liten fin väg som slingrar sig fram neråt kusten med ruskigt fin utsikt över ostronodlingar, små laguner och lockande pointbreaks. Nu finns det ju dessutom en ny motorväg mellan Casablanca och El Jadida, så man tar sig dit väldigt smidigt.

Kustvägen mellan Safi och Essaouira, alltså den som passerar Molay, är sjuuukt risig närmare Safi. Långa sträckor där man inte kunde köra snabbare än 10 km/h. Ta istället vägen längre in i landet. Eller så var det i alla fall i slutet av december, och det har nog inte ändrat på sig särskilt mycket sen dess.

/jeppo

• ola_p

Medlem
    14 mars, 2007 vid 13:22

Grymt Jeppo, tackar för infon. Finns nog odds på att stanna till å segla om nått pointbreak uppenbarar sig… 🙂
    Bra att veta hur vägen Safi-Essaouira ser ut, hade man ju inte gissat själv…

• svenne

Medlem
    14 mars, 2007 vid 18:30

Vad hände innan bonusen?! :ooo:

• mbkpeter

Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:27

@Svenne 370093 wrote:

Vad hände innan bonusen?! :ooo:

Innan? innan sheiken ligger på marken?

• svenne

Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:56
    mbkpeter;370113 wrote:
    Innan? innan sheiken ligger på marken?

Ja, vad händer då?..

• mbkpeter

Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:59

@Svenne 370125 wrote:

Ja, vad händer då?..

Ingen vet. Ingen skall veta 🙂

• steffo

Medlem
    15 mars, 2007 vid 09:28
    Ola_P;370010 wrote:
    Secret är ju just secret… 😉 Det handlar i varje om att kryssa 45min-1h norrut från moulay. Ett tungt bryt på sandbankar som åt två master för mig förra året. Då funkade det bara medans tidvattnet gick ut, men det är sandbankar så det lär ju ändra sig från år till år. Finns ytterligare några ställen på vägen när man kryssar (Jag tog det på 8 lååånga bogar), som borde funka, särskilt då det är lite större.

Det får nog bli en sväng upp dit för all kolla läget. På Google maps ser man ganska bra var det bryter någonstans, synd att det inte finns fler vägar norr om Moulay.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Film : Oman

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.