Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny Film : Oman
-
Ahh tack
Lyxade till livet genom att se rullen på morgonfikan,
Fick ett gott skratt när en donna traskar på stranden och nästa sekvens se min brädlagare med kameran sitta och zomma 😀 Offer för klippning?//Glenn
-
@Steffo 370247 wrote:
Det får nog bli en sväng upp dit för all kolla läget. På Google maps ser man ganska bra var det bryter någonstans, synd att det inte finns fler vägar norr om Moulay.
Ja, fast det “stora” brytet man ser är ungefär halvägs… Man skall upp till de två uddarna som ligger bredvid varandra, skulle tippa att det var vid den nedre vi seglade. Det är ju milt sagt en ganska hyffsad kryss som man helst inte tar ensam… Promenaden från revet och hem tar nog i runda slängar 1.5h om man har sönder nått, och för att göra en lång historia kort så är det inte skönt att gå så långt i varesig våtdräkt eller våtskor. Särskilt inte om man skall släpa sida saker med sig också. :tongue:
-
Oregistrerade
Gäst15 mars, 2007 vid 10:54@Drakglenn 370250 wrote:
Ahh tack
Lyxade till livet genom att se rullen på morgonfikan,
Fick ett gott skratt när en donna traskar på stranden och nästa sekvens se min brädlagare med kameran sitta och zomma 😀 Offer för klippning?//Glenn
Klippoffer! 🙂
-
frippe75;369879 wrote:Det jag tycker ger största resultatet är att göra en manuell vitbalansering i premiere. Ser till att svart blir svart. grått ,grått och vitt… ja vitt. Gamma korrigeringen attackerar och svärtan. men man kan ju ratta på den också 🙂
Sedan när det gäller mättnaden (sat) så finns i premiere pro en vassar typ av färgkorrigering. Se till att ratta varje färg för sig … typ mättnaden för grön,blå,gul,röd,cyan o.s.v .. Olika klipp kommer att ha olika problem/färgfel.
Dessa saker kan lyfta en medioker filmkvalitet till nästan lite proffsproduktion… Just färgkorrigeringen läggs det snuskigt mycket tid på i större produktioner. finns massa bra böcker om man vill fördjupa sig. Sedan vad gäller utexportering av färdigt resultat finns ju lite standard mallar i premiere….
Jag testade att leka med lite av dessa funktioner du nämnde. Satan vad bra det blir då. Varför har jag aldrig gjort det tidigare :confused2:
Hur som helst så undrar jag en sak. När jag lägger på en sån där gamma effect och lite andra balanseringar så ser filmen helt korning ut på skärmen i min dator. När jag däremot komprimerar det till det slutliga resultat så rullar det ju hur bra som helst. Är det min dator och kanske grafikkort som är för klent för videoredigering?
-
@gurra1978 370560 wrote:
Jag testade att leka med lite av dessa funktioner du nämnde. Satan vad bra det blir då. Varför har jag aldrig gjort det tidigare :confused2:
Hur som helst så undrar jag en sak. När jag lägger på en sån där gamma effect och lite andra balanseringar så ser filmen helt korning ut på skärmen i min dator. När jag däremot komprimerar det till det slutliga resultat så rullar det ju hur bra som helst. Är det min dator och kanske grafikkort som är för klent för videoredigering?
Samma här. Ibland blir själva monitorn i Premiere lite low-quality. Galet med tanke på att det är där man bedömmer vad som behövs göras med materialet. Hur ser man till att ha mest tillförlitlig bild i Premiere?
-
Utan att kunna premiere så gissar jag att det har att göra med vad som renderas och vad som körs realtid, dvs. en godtycklig förhandsvisning. I FCP blir man tvungen att rendera dessa bitar om man vill se det riktiga resultatet, även om man i många fall kan nöja sig förhandsvisningen tills man exporterar ut filmen.
Det finns ju lite externa prylar som man kan ha för att få mer kräm i redigeringsprogrammen, men det kostar ju pengar…
Logga in för att svara.