Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny “Film” – Surf på Burk
-
Fan, Frippe!!! Vilka jävla grymma filmer du gör! Skicka denna till SVT, dom visar den lätt i Richter! Skicka med ‘En liten kul film’ också!
Grymma seglare också, vicken höjd, end over end loops och allt!
Irie Man
-
Knatte
Gäst11 mars, 2005 vid 15:31En inspirerande och bra film. Alltid hög nivå på dina filmer!
Nu börjar ju surfsuget vibrera ordentligt -
Snacka om vågor Ah vad surf abstinens man har nu eller?
…bara en månad kvar nu… -
Feeeeeet film!! Tack frippe för att du sprider en gnista av glädje i det mögliga tillstånd som stockholm just nu befinner sig i. Grymt bra filmat, klippt och surfat! skön musik också
-
Tack för en grym film! Vilken kvalité och action. Får en ju att tänka tillbaka hösten som var helt otrolig. Jag skymtar förbi ibland men kommer inte ihåg vad jag körde. Måste varit överriggat 4.0 (som så ofta) av vågorna att döma… Gött att man också har ett 3.4 nu, så nu får det gärna börja blåsa snart hehe.
-
Wooow! Såg den för fem minuter sedan, grym kvalitet!
Såg jädra tufft ut med den där “skruvade volten” (heter säkert nåt spejsat)… det är en bit kvar till denHur gör man sånt egentligen? Helt galet…
-
Aaaaooooaaahhh! Satans banan den var bra!
Här snackar vi mästerskap. Riktigt fint filmad och klippt, bra musikval och grym surf!
Dessutom grym kvalite! Helt rätt att lägga upp en stor fil och inte misshandla materialet genom att komprimera det.
Detta kommer att bli en klassiker att kolla på vindfattiga dagar.
Keep it up!PS. Helt seriöst tycker jag också att du borde skicka in detta till TV och se om de har lust att visa den på typ Richter eller något! Kvaliten finns ju på både filmning och åkningen!
*Bugar och bockar och nänsan dags att kyssa sanden framför fötterna*
-
Hmmm…. det här blir svårt.
Det ska väldigt mycket till innan jag krälar i dyngan och berömmer Frippe eller nåt han uträttat i sitt förövrigt stinkande liv. (måste bara lägga in stinkande så det låter lite bättre) Kommer få det här kastat i ansiktet tills min död.
Hade nån frågat mej för 20min sen vad som krävs för att jag ska säga nåt bra om Frippe så här offentligt, hade jag svarat:
-Så många söta blondiner finns inte!MEN! Nu har jag just kollat “Surf på Burk” på storduk och hmmm… äääh jag vet inte vad jag ska säga. Tanken va ju att han skulle fått den klar så vi kunde haft världs premiären på Hotkvällen igår. Nu tycker jag det var tur att de inte blev så. Vem fan hade kommit ihåg eller snackat om nåt annat från kvällen om vi kört den filmen?
Det är ju utan minsta tvekan den absolut bästa, skönaste, coolaste surf filmen från sverige någonsin, inklusive alla semi proffessionella “köp” filmer som producerats. Kamera jobbet sanslöst, Apelviken filmad från vinklar som aldrig tidigare testats osv osv.
Näe, bara lyfta på hatten och erkänna att Frippe iaf lyckats med nåt för en gångsskull. Men då gör han det ordenligt.
Om man nu ska hitta nåt att anmärka på så är det att jag inte hittade mitt namn i eftertexerna. Jag hittade ju den ena vinkeln och konkade bort 25kg kamera stativ dit. Så var ju jag foto assistent åt Frippe, o så bodde han hos mej, o så…. JAG VILL JU OXÅ HA MED VERKAT TILL FILMEN!!!!
-
Nästan så jag ångar mej redan. Frippe har nog inte läst de än för min telefon har inte ringt.
-
Ojoj… Ila… Du har inte druckit?? (Min mobil är urladdad och laddaren ligger på jobbet) Men TACK för plussningen!
Jag vill tacka “the academy” och min mamma och alla som gjorde detta möjligt…Jag vill också tacka …. bl.a .bla. bla…TACK
…. Jaaaaa nu gick jag nog händelserna i förväg en smula 🙂 🙂 🙂
Hur som helst hoppas jag på fler grymma dagar som denna och att jag har inhandlat en 3.5 så jag slipper stå på stranden dom sista timmarna…. Iofs kan man ju filma men jag filmar hellre p.g.a att jag surfat färdigt än att jag är för överriggad….
KUL att ni gillade klippet/filmen!
-
FAAN.. jag glömde plussa min fotoassistent SurfSlusken för ett otroligt fotarbete på stenarna uppe i viken… 🙂
Jag ska genast ändra credit texterna 🙂
-
Underbar film och vilka fina förhållanden. Du är verkligen en mästare på surffilmer nu frippe75. Om du inte misstycker så har jag även lagt upp din film för nedladdning på extremfilmer.
Logga in för att svara.