• Ny Filmsajt

Publicerad av steffo på 17 mars, 2005 vid 22:10

http://ftp.surfzone.se/pp

Det finns lite kvar att göra men det mesta är klart.
    När ni laddar upp en ny film se till att bifoga en liten bild så ser det snyggare ut, och glöm inte att skriva en beskrivning och vilken codec som behövs.

Filmerna som ligger där nu är från FTP’n och allt är inte sorterat ännu men det kommer.
    Skriv gärna en kommentar och sätt betyg så blir det lättare att hitta godbitarna.

Om ni får problem med att ladda upp filer så kan ni fortfarande använda FTP’n och lägga filerne i incoming katalogen som vanligt. När den väl är på plats så meddelar ni mej så fixar jag resten.

/Steffo

canoya svarade 19 år, 8 månader sedan 15 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • davo

Medlem
    17 mars, 2005 vid 22:19

Ser grymt ut! Ska bli intressant att se utvecklingen!
    /David

• gurra1978

Medlem
    18 mars, 2005 vid 03:47

Så jävla nice! Det ser verkligen genomtänkt ut. Bra jobbat.

• lars_k

Medlem
    18 mars, 2005 vid 05:48

supernajs!

• drakglenn

Medlem
    18 mars, 2005 vid 07:12

GRYYYYYYMT!!!!!!
    Verkligen snyggt jobbat herr Master laugh.gif

– Sökfunktionen?
    – Tumbnailsläget är inge vidare än grin.gif
    – Var är den blå bakrundsfärgen? (host harkel stön)
    – Konfmasters 2004 film ligger uppe i två olika namn!?, (Grymt skön film förövrigt)

Tummen upp för nya FTPn laugh.gif

//Glenn – som är imponerad.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 mars, 2005 vid 07:19

Det bästa som hänt sedan konfen startades eller Nelson Mandela släpptes fri!!! Lysande!

• Knatte

Gäst
    18 mars, 2005 vid 07:55

Härligt!
    Ser ju mycket bättre ut nu wink.gif
    Men jag har lite funderingar, då jag inte kan ladda ner mina egna filmer utan att datorn hänger sig (explorer hänger sig)
    En film fick jag ner och började spela upp, men efter 5 sekunder stannade filmen…

Sedan får jag ett felmeddelande att min MPEG-dekoder är av fel version..(utgången)
    Spelar jag samma film direkt från min egen dator funkar det 100%
    Någon som har förslag på vilka inställningar som skall ändras/användas??

Som info: Jag har alltid haft svårt att öppna filerna direkt från FTP:en. Jag har alltid behövt att gå via omvägen “spara som mål” och lagt filmen på hårddisken och sedan öppnat filmen från min egna burk.
    Direkt nedladdning mot mediaplayer osv. har aldrig funkat för mig.

Ps.Jag har fortfarande problem att öppna SP sidan, trots uppdatering av flash playern från förra veckan off-topic tråd och dr Masses råd
    Behöver fortfarande hjälp

Tipps och ideer om ovan tas tacksamt imot laugh.gif

• xavier

Medlem
    18 mars, 2005 vid 08:36

Vilket lyft!

Bra jobbat!

• dude

Medlem
    18 mars, 2005 vid 08:49

Ser bra ut!

Om å, ä och ö byts ut till a och o i stället för understreck, _, så går det lite bättre att läsa vad filmen innehåller också.

Annars är det ju bra svarat av dig att lägga upp film-plats via konfen också, nu när andra fixat liknande grejer. Det känns som om det är lite av samma tävling mellan konfen och Gurras junkshop som mellan comviq och djuice grin.gif Kul!

• guppy

Medlem
    18 mars, 2005 vid 13:41

Tjusigt!

Men kanske att filstorleken borde anges i MB istället för kB. (för oss icke autister, som har svårt att läsa 10 siffror på rad)

• ola_p

Medlem
    18 mars, 2005 vid 20:22

Testa firefox knatte!
    IE är den skräpigaste webbläsare som någonsin gjorts, och löser inte det problemet så ligger nog felet i windows, som är det skräpigaste operativsystem som någonsin gjorts! wink.gif
    Nae, men skämt å sidå så tycker jag att man iaf ska ge firefox en chans… IE stöder inte tabbar, bara en sån sak…
    Hoppsan, åter till ämnet…
    Filmsidan ser grymt lovande ut..
    Men lite på gränsen till svåröverskådligt, men det ger väl sig så småningom.

• Knatte

Gäst
    18 mars, 2005 vid 21:10

Det är säkert så, att Firefox är grymmare wink.gif
    Men ifall alla 90 % som fortfarande använder IE och det funkar för dessa personer, så tyckar jag att även min dator borde bli samarbetsvillig crazy.gif

Men till slut blir det Firefox om det fortsätter jävlas på mediaplayern och flash playern..

• teabag

Medlem
    18 mars, 2005 vid 21:32

Mycket snyggt jobbat. Synd att är en sopa på det här för rejält sugen blir man att ge sig ut igen.
    Inga tekniska strul med XP,WMp9,och IE6.

• ola_p

Medlem
    18 mars, 2005 vid 23:25

Jag kan inte windows så väl (inte alls typ) men jag får rysningar varje gång jag kommer i närheten av IE… grin.gif
    Har inte en susning om vad som orsakar dina problem. Men jag hade nog testat att installera en ny version av mediaplayer.

• ulfp

Medlem
    19 mars, 2005 vid 01:07

Svar till:

Det är säkert så, att Firefox är grymmare wink.gif
    Men ifall alla 90 % som fortfarande använder IE och det funkar för dessa personer, så tyckar jag att även min dator borde bli samarbetsvillig crazy.gif

[/ QUOTE ]

Enligt w3schools.com så kör runt 90% Windows, men mindre än 70% använder IE. Firefox är nu över 20%.

• eriksson

Medlem
    20 mars, 2005 vid 09:58

Schysst!
    Ligger den på ny lina? går bra mycket fortare för mej nu än vad det brukar göra!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.