Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny i stan (GBG)

  • Ny i stan (GBG)

    Publicerad av jonte_r på 5 september, 2008 vid 14:14

    Tjoo.. är ny i stan, nerflyttad till underbara Göteborg pga. studier. Men med det så försvinner inte mitt sjuka intresse för vindsurfingen. Mitt problem är att jag inte har någon fast bostad (för tillfället)och då ingen stans att förvara mina prylar eller tjejens, ett större – är att ekonomin säger nej till att äga bil, men kan låna tjejens pärons bil.

    Finns det möjlighet att hyra bod eller konteiner plats i närheten av ett bra spot i GBG regionen för mig och tjejen?

    Skulle vara oerhört glad för alla tips!!

    Best regards Jonas!!!!!!!!!!!

    jonte_r svarade 16 år sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • v-thun

    Medlem
    5 september, 2008 vid 15:13

    finns ju containrar i fiskebäck, vet inte hur köerna ser ut på bara…

  • hakman

    Medlem
    5 september, 2008 vid 20:25

    @v-thun 497140 wrote:

    finns ju containrar i fiskebäck, vet inte hur köerna ser ut på bara…

    men neeej

  • jonte_r

    Medlem
    6 september, 2008 vid 08:10

    förstår inte, finns det eller inte conteiner i fiskebäck?!?!

  • callep

    Medlem
    6 september, 2008 vid 08:16

    det finns det verkligen inte

  • daffman

    Medlem
    7 september, 2008 vid 00:52

    du skulle kunna ringa runt till random folk med sjötomt/nära till havet och kolla om de vet något…annars viskade en get till mig att något är möjligtvis på G i Askimsviken gällande container.

  • jonte_r

    Medlem
    7 september, 2008 vid 09:37

    sweet, jag hörde något m det med.
    Men det var typ om ett år eller något;) bättre än inget.

  • oscar

    Medlem
    7 september, 2008 vid 10:47

    Jaså det är där du är Jonas! Har saknat dig på Udden!

  • daffman

    Medlem
    7 september, 2008 vid 12:36

    hade för mig att det var något närmre tidsmässigt… :smirk:

  • jonte_r

    Medlem
    10 september, 2008 vid 23:35

    Japp Oskar!
    Jag fick förmig att det var dags att ta tag i livet och börja studera, sökte sent och kom in på Chlmers, packade väskan på onsdagskvällen och satt i bänken dagen efter.
    Allt gick snabbt och fick inte med mig grejerna. Men håller på att styra uppnågot sätt att kunna förvara prylarna på utan bil (fan va svårt). Måste säga att Linsurf har allt skämt bort mig. Det där med conteiner 40 meter från vattnet, klubbstuga, toa, omklädningsrum, dusch och för mig cykelavstånd till detta.
    Menmen jag kommer inte ge upp kampen. Jag måste komma ut på vattnet runt en gång i veckan. Man är ju student och fri!!!!!:)

  • johan_gbg

    Medlem
    11 september, 2008 vid 13:17

    Hej.

    Förvaring i Göteborg vid GWC’s lokaler har vi jobbat hårt men utan framgång.
    Grefab som sköter hamnen i Fiskebäck är inte lätta att ha å göra med. Det tog 3-4 år innan vi fick till vårt klubbhus vilket har blivigt skitbra!

    Det vi borde göra nu är ta en runda till (eller flera) med Grefab för att få till en permanent förvaringslösning.

    Mvh
    / Johan, sekreterare i GWC

  • glader

    Medlem
    11 september, 2008 vid 13:29

    Ni har gjort en fantastiskt jobb med klubbhuset som blev underbart. Löser ni förvaringsfrågan också kommer ni ha en särskild plats i himlen.

  • johan_gbg

    Medlem
    11 september, 2008 vid 14:16

    @glader 498882 wrote:

    Ni har gjort en fantastiskt jobb med klubbhuset som blev underbart. Löser ni förvaringsfrågan också kommer ni ha en särskild plats i himlen.

    Skönt med lite uppskattning för allt slit vi lagt ner.

  • jonte_r

    Medlem
    14 september, 2008 vid 22:13

    Tack för visat intresse jag börjar hitta någon plan som kan funka. Synes på vattnet snart
    /Joie

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny i stan (GBG)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.