Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny intervju på surfblaskan

• Ny intervju på surfblaskan

Posted by anonym-anvandare on 22 december, 2000 at 08:47

Hej,
    jag funderar på att göra en uppryckning och fixa en intervju av någon svensk windsurfare nu i mellandagarna för surfblaskan. Vilken svensk vindsurfare skulle du vilja blev intervjuad?
    /
    redax

anonym-anvandare replied 23 years, 11 months ago 13 Members · 35 Replies
  • 35 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    22 december, 2000 at 08:48

Hej redax,
    Jag heter Madeleine och är 18 år. I år började jag vindsurfa när jag var på semester med min familj på Mauritzius. Min syster Viktoria och bror Karl-Philip tyckte jag var såååå duktig. Nu har vi fått en film i present av mamma och pappa som ”heter sand mellan tårna” och som är jättebra. I den finns en kille som heter Tomas Brattberg och han är så himla snygg och söt och gullig. Vad vet ni om honom? Jag skulle vilja att han blev intervjuad på surfblaskan så man fick veta mer om honom, hans bakgrund, var bor han, ålder, adelstillhörighet, giftaslystenhet osv. Det skulle både jag och min syster uppskatta oerhört. Snälla, snälla, sätt in en bild på honom också, gärna helfigur.

Puss och Kram Madeleine

• dr_diss

Member
    22 december, 2000 at 08:54

Hej redax

Jag tycker den där Madeleine verkar lite larvig, vem faan bryr sig om den grabben?
    Gör något radikalt istället och intervjua den radikala vågseglaren på skidsport, ni vet han korta lite tjocka med pipig röst, konstig dialekt och en svart hund. Han pratar lite som farbror Barbro tycker jag.

Mvh /dr.diss

Ps. god jul

Er tillgivne vän i nöden
    Dr.Diss

• f-g-bengtson

Member
    22 december, 2000 at 08:56

Hej Redax,
    Tack för ett bra svenskt windsurfingforum. Jag läser alla era artiklar mycket ingående och skriver ut dem vartefter det kommer nya. Sedan häftar jag ihop dem på jobbet med deras häftmaskin och får på så vis min egen ekonomisurftidning som ingen annan har. Kul och lite småbusigt va? Det jag saknar är att ni verkligen går på djupet i en intervju med en kille som verkligen fört windsurfingen framåt i Sverige. Han heter kallas för dr. masse och är verkligen kungen av konfen. Vem är han och vad gör han? Vad rör sig i hans huvud?

Mvh /F.G Bengtson

Frans. G. Bengtson

• windseeker

Member
    22 december, 2000 at 08:58

Hej Redax,

Intervjua Perta Nilsson i varberg, han är coolast!

God jul på er/ windseeker

• anonym-anvandare

Member
    22 december, 2000 at 08:59

Tjena Bratten,

Har du mycket att göra på jobbet?

• grinchen

Member
    22 december, 2000 at 09:34

Tjenare Redax,
    Jag tycker ni skall intervjua Daniel Schönemann. En kille som verkligen har fört windsurfingen framåt i och runt Göteborg. Dessutom händer det så mycket här i GBG nu att ni skulle få rena rama Se & Hör artikeln. Garranterat mycket smaskiga detaljer.
    /Den högt uppsatta Grinchen

• dr-masse

Member
    22 december, 2000 at 10:22

Dr Masse finns bara på konfen. Att låta honom träda fram i verklighetens kalla ljus skulle få en vacker, men något kantstött, bild att rämna totalt. Vi låter honom vara ifred. Det är faktiskt så att den gode doktorn (hur skadat är det inte att prata om en figur som man själv “är” och har hittat på i tredje person?) fått erbjudanden om att låta sina flinka fingrar skapa konstigheter på andra sajter. Ett ödmjukt, men ändå lagom ilsket, “nej tack” har varit svaret.

“Kungen av konfen”. Hmmm…, har läst det några gånger nu och alltid förutsatt att det innehåller rejält med ironi. Annars vågar man ju nästan inte skriva någe mer här på konfen…

Det finns en person som vet vem Masse är. Jag hoppas att han håller klaffen om det, annars tvingas jag repa hans girlfriends fina lilla sportbil. En lååååång repa på en liten bil = nästan ingen lack kvar.

Surfa På!

• f-g-bengtson

Member
    22 december, 2000 at 11:46

det finns fler än en som vet vem du är kan jag lova och jag kan garantera att min flickvän inte har någon sportbil du kan repa…

men jag är glad att du genomskådade ironin i mitt inlägg….

Frans. G. Bengtson

• dr-masse

Member
    22 december, 2000 at 11:48

Har hon någon annan bil jag kan repa?

• anonym-anvandare

Member
    22 december, 2000 at 11:57

ÖWCs Kenneth, han är en person som driver sporten framåt genom att få alla att trivas oavsett hur duktig du är på att segla. Han förtjänar all cred han kan få.

• anonym-anvandare

Member
    22 december, 2000 at 13:45

Eller Janne Ekman på T12.
    Han kan nog dra en o annan story, hoho

• anonym-anvandare

Member
    22 december, 2000 at 17:14

Hör att han bråkar med någon surf handlar o har snuten efter sig!

• rosebuddy

Member
    23 december, 2000 at 21:27

Fan, intervjua mig när jag kommer hem från Kapet i mitten av mars. Då skall jag dra en såna rövarhistorier att öronen trillar av på Ekman.

• anonym-anvandare

Member
    24 december, 2000 at 09:04

Stämmer det att han dragit till Thailand. Och att det var någon affär med en bil
    från Tyskland.
    Och om Ekman och c/o var inblandade så kan det gå hur som helst.
    Hur mycket sanning ligger det i detta?
    Har bara hört ryktet så jag vet inget någon som vet?

• anonym-anvandare

Member
    24 december, 2000 at 10:04

Ta någon av seglarna från Formula VM i Thailand.

Page 1 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny intervju på surfblaskan

You must be logged in to create new discussions.