• mania

Medlem
    1 november, 2007 vid 17:23
    Blackadder;425789 wrote:

den verkar funka som vindskydd! men man kan väll fixa till allt i photoshop nu för tiden.

• eagletech19

Medlem
    1 november, 2007 vid 21:00

@Blackadder 425789 wrote:

Nån som vet nåt om den här grejen?
    http://www.cabrinhakites.com/kites/products/convert-all-round-freeride.html

Hallå

Jag vet en massa och det ska jag berätta för dig nu.

Det är en kite som Cabrinha satsar otroligt mycket på inför nästa år.

Det är en kite som kommer att ersätta Omegan men kommer i 2 st olika styrker på duken ,en för kiteskola och en för dom som vill ha en lättåkt kite som man kan vidarutvecklas med utan att behöva byta upp sig efter 10gr.
    Jag kan lätt säga att det kommer vara en av dom mest lättstartade kitarna på marknaden.
    Formen på LE gör att man inte behöver ta i annat än bommen för att kiten ska lätta från vattnet.”Behöver ej ta i linorna”

Vill man ha något som är lättåkt ska man satsa på denna kite, jag ska låta min son börja med denna kite nästa år eftersom säkerheten och att kiten är så lättstartad ska han få börja efter allt tjatande:wink:

Mvh/Roger

• tetras

Medlem
    1 november, 2007 vid 21:41

@eagletech19 426083 wrote:

Hallå

Jag vet en massa och det ska jag berätta för dig nu.

Det är en kite som Cabrinha satsar otroligt mycket på inför nästa år.

Det är en kite som kommer att ersätta Omegan men kommer i 2 st olika styrker på duken ,en för kiteskola och en för dom som vill ha en lättåkt kite som man kan vidarutvecklas med utan att behöva byta upp sig efter 10gr.
    Jag kan lätt säga att det kommer vara en av dom mest lättstartade kitarna på marknaden.
    Formen på LE gör att man inte behöver ta i annat än bommen för att kiten ska lätta från vattnet.”Behöver ej ta i linorna”

Vill man ha något som är lättåkt ska man satsa på denna kite, jag ska låta min son börja med denna kite nästa år eftersom säkerheten och att kiten är så lättstartad ska han få börja efter allt tjatande:wink:

Mvh/Roger

är den verkligen lättstartad:wink:

• skotten

Medlem
    1 november, 2007 vid 22:06

AHH AWESOME! Man I thought we had lost ya! Tetras is back..

Anyway, all that junk about the cabrinha sounds pretty much exactly like the Naish… except names have been changed to protect peoples identities

• rogero

Medlem
    2 november, 2007 vid 06:38

@tetras 426106 wrote:

är den verkligen lättstartad:wink:

Hej Tetra

Stor kund till min firma:grin:
    Som du vet skriver jag inte in så ofta ,men när någon ställer en fråga så svarar jag på den om jag vet.
    Inte på det jag TROR.

Kiten är otroligt lättstartad eftersom man har gjort LE formen som ett (U).
    Detta resulterar i otroligt liten LE yta i vattnet.

Man har tänkt på att göra en kite som man kan starta kita med och fortsätta på även när man blir lite bättre.
    Vill man sen köpa något vassare kan man köpa andra Cabrinha kites eller något annat kitemärke.
    Målet är att få fler att börja kita. Det gynnar ju oss alla oavsätt kitemärke vi kör på.

Vi behöver flera stora kitemärke för att vi ska få bra kites och att RnD utvecklingen kan fortsätta.

Mvh/ Roger Ö

• hbgkitare

Medlem
    2 november, 2007 vid 08:12

Bra sagt Roger!!!
    Roger är en av de få personer som vet vad han snackar om och med glädje delar med sig av sin kunskap. Han har aldrig dissat något annat märke fast han kör i Cabrinhateamet utan alltid rekommenderat alla att testa sig fram då smaken är som baken det där med personlig åkstil och vad man ämnar ha kiten till osv.
    Det enda som Roger dissar är när du frågar honom om Fortuna är ett bra kitespot, då svarar han att stället är skit!:smile:

• rogero

Medlem
    2 november, 2007 vid 11:49

@Hbgkitare 426141 wrote:

Bra sagt Roger!!!
    Roger är en av de få personer som vet vad han snackar om och med glädje delar med sig av sin kunskap. Han har aldrig dissat något annat märke fast han kör i Cabrinhateamet utan alltid rekommenderat alla att testa sig fram då smaken är som baken det där med personlig åkstil och vad man ämnar ha kiten till osv.
    Det enda som Roger dissar är när du frågar honom om Fortuna är ett bra kitespot, då svarar han att stället är skit!:smile:

Jepp jäkla skitställe:wink:

//R

• blackadder

Medlem
    2 november, 2007 vid 12:13

Tackar för infon! Kan man kanske sammanfatta detta med ”En nybörjarkite att växa med”?

• swe22

Medlem
    2 november, 2007 vid 13:31

Crossbowen relaunchar ju tydligen lättare än naish helix, och startar denna tidigare så… :santa:

Sen verkar det ju en vettig drake att ha som första kite då man kan konvertera draken så att den antingen blir 1:1 eller 2:1 (inte bara på bommen utan man ändrar även bridlesetupen på draken).

2:1

[IMG]http://surfgalerie.oase.com/data/556/DSC_0261_h.JPG[/IMG]

1:1

[IMG]http://surfgalerie.oase.com/data/556/DSC_0268.JPG[/IMG]

• rogero

Medlem
    2 november, 2007 vid 13:40

@Blackadder 426199 wrote:

Tackar för infon! Kan man kanske sammanfatta detta med ”En nybörjarkite att växa med”?

Tjenare

Nej inte riktigt.
    Ursäkta om du fick den uppfattningen:smile:

Många som gör avancerade trick gillar denna kite eftersom den är så otroligt lätt att få upp ur vattnet efter misslyckade trick.
    Jag menar att denna kite är för alla kitare ,men lämpar sig också otroligt bra för nybörjaren eftersom kiten är så lätt att vattenstarta.
    Dom flesta kiteskolor som använder Cabrinha kommer ha denna kite som skolkite,men då troligtvis i den utgåvan som har ett tåligare material i duken.
    Men det vet vi inte ännu för den är lite dyrare:wink:

Ha en trevlig helg
    Mvh/Roger

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.