• Publicerad av spexz på 3 mars, 2009 vid 18:05

Hej,

Jag har en 12kvm Naish Alliance och funderar på köpa mig en mindre kite också.

Älskar Naish och såg att det finns en Cult 10.5kvm på köp o sälj..frågan från mig är fall det är för nära min 12a“?

Borde jag kanske köpa en 8-9 istället?

Vad tycker ni?

debkausf svarade 15 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • gonzo

Medlem
    3 mars, 2009 vid 18:17

jag hade nog kört på 8-9a istället dagens kite har så stort vindregister så det lappar över

• _sofia_

Medlem
    3 mars, 2009 vid 18:19

har en Naish Shockwave 9a -07 till salu oxå 😉

• sourra

Medlem
    3 mars, 2009 vid 18:34

Som Gonzo säger så 10.5 lite för stort. Culten är plattare än Alliance så den har mer drag per kvadratmeter. Jag hade kört på en nia (eller rent av en 7.5a om du tror att du kommer vilja köra hårdvind men inte har lust att köpa två kites). Ett annat alternativ är ju att köpa en Torch 8 eller 9 kite only så kan du köra med samma bom som du har nu. Fahlens som distribuerar Naish har torch-nian i lager som det ser ut på hemsidan och åttan går att beställa. De skickar beställningar senast fredag så vill du ha en sån åtta är det hög tid att beställa. Hör med dom oavsett vilket.

• gurra_g

Medlem
    3 mars, 2009 vid 18:42

Har ingen Naish..

Men denna 9an här är redigt fin! 🙂

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21680/cat/9

• sourra

Medlem
    3 mars, 2009 vid 18:48

Missade att du sneglade på en beggad men kan ju tillägga att en flong ny Torch 2009 utan bom bör ligga runt 7K

• skotten

Medlem
    3 mars, 2009 vid 20:09

get tha 9! it changed my life.

• skanepaul

Medlem
    3 mars, 2009 vid 20:54

kan bara instämma, Torch 2009 9 kvadrat är en sjukt skön kite.

• debkausf

Medlem
    3 mars, 2009 vid 21:34

Det regnar manna över färsäljarna!;-

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.