Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny Kite!
-
Ny Kite!
Publicerad av loppan på 16 mars, 2011 vid 20:46Ja då var det dax och köpa ny kite! Wiieee =)
Jag kör idag slingshot och frågan e om man ska fortsätta på det eller man ska pröva annat? I tanken finns Vari testa en 7 i somras och tyckte bra om den men frågan e hur deras 12:a är? Någon som vet?farbrorfraz svarade 13 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
numera kanns det som att steffo ar det mest opartiska stallet att fraga pa.
-
Jag skulle fortsatt köra Slingshot om jag var du. Verkar vara fina kites och LA Surf är ju grymma!
-
eller så byter du upp dig till dessa två för en billig peng…
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=31364&title=ozone-edge-2010-11m26amp-3b-7m&cat=9
-
maackaan;649698 wrote:Naish torch!
FTW, jag har inte kört C kite tidigare, men testade här i veckan, det är otroligt vad enkelt det är att köra urkrokat, skönt lyft och slack efter poppen, den ligger precis rätt för att inte dra dig “över kanten”. Jag har inte testat Fuel/C4/eller andra moderna C kites, kan tänka mig de beter sig på liknande sätt. Vill du kunna köra urkrokat i riktig lättvind finns det foilar som fixar det (Speed3-15/21).
/Per
-
Jag hade kört på Slingshot RPM från Surf-lab.se eller Vari Vulcan
finns en vari 2011 biligt för 4500 komplet med bom.
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=31275&title=vari-vulcan-2011-9m2-demo-kites&cat=9 -
kan bara hålla med, la surf är grymma! inte testat rpm men fuel är verkligen den perfekta kiten för mig för freestyle och jag har testat allt utom hadlow pro. Fred
-
loppan;649690 wrote:Ja då var det dax och köpa ny kite! Wiieee =)
Jag kör idag slingshot och frågan e om man ska fortsätta på det eller man ska pröva annat? I tanken finns Vari testa en 7 i somras och tyckte bra om den men frågan e hur deras 12:a är? Någon som vet?Vad kör du för Slingshot i dagsläget, storlek?
Mitt första koger var två olika drakar, Slingshot Rev 11 och Best Waroo 7 men sen dess har jag kört samma märke och modell i båda storlekarna. Det må vara upplevt men jag tycker att det känns lite bättre så, allt är lika, bom, riggning, känsla och så vidare plus.
-
AKA_KALLE;649702 wrote:kan bara hålla med, la surf är grymma! inte testat rpm men fuel är verkligen den perfekta kiten för mig för freestyle och jag har testat allt utom hadlow pro. Fred
Hahaha va fan Kalle du får säga till Anders att sluta översätta med google translate 😀
-
Synd att du bor på fel ställe! I umeå så får man testa LF Envy, Vari Vulcan och snart kommer det också en 2011 RPM! Bara å säga till!
-
Snacka med Anders på Nolimitsports, så får du prova fler Varis! Jag kör med condor 2011orna nu, och 12an är grym! stabil men samtidigt snabb!
Logga in för att svara.