Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Ny kitesele vid ryggont???

• Ny kitesele vid ryggont???

Publicerad av badt på 21 juni, 2011 vid 21:09

Tjoho alla drakryttare!

Någon som kan berätta om det är stor skillnad gällande ryggpåfrestning från vanlig sele och sittsele??? Jag kör på en Naish Pro Waist Kite 2009 och har kännt av att det ömmar i svanken på min rygg :confused2::confused2:. Vet någon om sittsele vore ett alternativ eller är påfrestningen den samma?

( Jag kanske bara har spännt selen för klent sisst, men det vore bra att veta om någon har kännt skillnaden på vanlig sele och sittsele. )

danger svarade 13 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • acemattias

Medlem
    22 juni, 2011 vid 14:37

Den här är bra om du har problem med ryggen,

http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=21_22&products_id=987&osCsid=c00d7929df27eba4bc2988690bdbf1cf

Men det bästa är såklart om du kan träna bort problemet och köra vidare med midjesele.
    Om du nyss startat med kite så kan det bero på underutvecklad muskulatur, i så fall bode det gå över snart om du bara kör regelbundet.

• badt

Medlem
    23 juni, 2011 vid 21:22

Tack för länken…kanon bra att veta om problemet kvarstår men jag har redan börjat med olika ryggövningar så jag tro jag grejar att träna bort det, känns som om jag sträckte till ryggen lite bara på något konstigt vis? Känner inte igen mig själv med otränad rygg så något skumt va det och jag trivs inte 100 i den selen jag har. Fortsätter jag med midjesele … så vad tro du om den nya Mystic warrior III ??? Den ska ju spänna åt mer per auto om styrkan lägger sig på gränsen och kanske lite över gränsen till och med? 2:an verkar ha varit grym också från vad man har läst. Tro jag sattsar på midje sele iallafall och det lutar åt warrior III eller II spelar nog kanske ingen styrre boll. Min Naish sele tänker jag inte ha iallafall. Att min naish cult är toppen och att dom gör bra kites är en sak men att göra sele känns inte som deras starkaste sida. Orkar inte med sele som förflyttar sig upp mot bröstkorgen även om man spänner åt tills man blir blå. En sele ska ju sitta klistrat vid svanken så jag fattar inte tänket på dom som ej klarar det…men men tiderna går mot ständiga förbättringar iallafall.

• Kjello

Gäst
    24 juni, 2011 vid 03:55

köpte ny midjesele till vindsurfing varje år på runt 80-talet, sista superskön med luftkuddar i ryggen, men ingen va bra efter en stunds surf, fick alltid ont bara av trycket mot ryggen,
    Köpte sits-sele, problemet försvann direkt, sen alltid sits, sits belastar inte ryggen alls.

Köpte Cabrinha sits till kite, Men det kändes fel att bodydragga med så låg fästpunkt,
    känns som risk att tippa över och bli släpad uppochner.
    Så jag köpte Firestarter, men har inte blivit något kite än. sitsen vet jag funkar för ryggen..

för ryggslitigt jobb, mycket felträning på jobbet,,
    med sits fri rörlig, utan tryck mot ryggen, blev jag den enda på jobbet utan ryggproblem.

• danger

Medlem
    30 juni, 2011 vid 21:35

Är det någon som har en Mystic Force Shield i storlek S liggandes, så är jag intresserad. Se annons under köpes:
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=33279&title=mystic-force-shield-stls&cat=20

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Ny kitesele vid ryggont???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.