Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ny LCD-skärm visar ingen bild

• svenne

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 07:31
    Kjello;494572 wrote:
    en nätverkstekniker & hacker på jobbet, rekommenderade mej att välja engelskt operativsystem (speciellt viktigt eftersom jag vill leka med 3d studio, maya mm, ‘hackade’) när jag köpte min första dator.
    Sen dess har jag alltid kört med det, och har aldrig problem, alla andra med svenskt os har jämt problem.

Program & drivrutiner skrivs alltid på engelskt programmerings-språk, sen slarvas det med översättningen så det buggar, dessutom tar oöversatt mindre plats i minnet.

WHAT??!!

• Kjello

Gäst
    28 augusti, 2008 vid 07:53

jag har lekt med 3d studio i 25 år, ver.1,5 för dos, sen Max. och har följt rådet ‘akta dej för svenskt os.
    Mer minne över = snabbare dator.
    Har alltid köpt legalt os.
    På köpet har man alltid senaste uppdateringarna direkt.
    Och en dator som inte krånglar.

• svenne

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 08:06
    Kjello;494588 wrote:
    jag har lekt med 3d studio i 25 år, och har följt rådet ‘akta dej för svenskt os.
    Mer minne över = snabbare dator.
    På köpet har man alltid senaste uppdateringarna direkt.
    Har alltid köpt legalt os.

Det har jag svårt att tro eftersom första DOS-version av 3D Studio släpptes 1990. Jag har programmerat mjukvara sen sent åttiotal, och jag undrar om du vet vad du säger.

• Kjello

Gäst
    28 augusti, 2008 vid 08:32

slarv med minnet, kommer inte ihåg. Det va säkert ver 1.
    Jag köpte min första dator , bara för jag äntligen fick tag i ett kul 3d prog.
    Min spåniga teori är att skärmen är köpt i tyskland (tysk/engelskt firmware bios) aldrig menad för sverige, men engelskt är väl standard även i tyskland.

• fastforward

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 08:43

Då borde en svensk skärm funka sämre med min dator eftersom det mesta är köpt i tyskland… Men den teorin tror jag inte på, få tillverkare har råd att bygga lokala versioner för varje land.

• Kjello

Gäst
    28 augusti, 2008 vid 08:56

fimware bygger man inte, det flaschas in som mjukvara, du kanske kan se på skärmens hemsida om det finns annat firmware att ladda hem.
    Nu ger jag upp, jag har aldrig flaschat ny firmware i skärmar, mest bara och alltid väldigt ofta i cd/dvd brännare.

• svenne

Medlem
    28 augusti, 2008 vid 09:52
    Kjello;494607 wrote:
    fimware bygger man inte, det flaschas in som mjukvara, du kanske kan se på skärmens hemsida om det finns annat firmware att ladda hem.
    Nu ger jag upp, jag har aldrig flaschat ny firmware i skärmar, mest bara och alltid väldigt ofta i cd/dvd brännare.

Seriöst, är det här på riktigt eller har vi århundradets troll på konfen?

• Kjello

Gäst
    28 augusti, 2008 vid 10:35

Ok, raderar. Nu offtopic.
    Bara spånar och hittar på,
    lät lite ballare i jagform.

‘Inget’ jag skriver är sant !.
    Försökt beskriva strul/fix jag hört av andra.

NätSurfat bara med mobiltelefon hela sommaren.
    Obegränsad trafik,
    bredband, ljuger mycket.

VindSurfar ‘lite’, här funkar nästan bara nordvind.
    Skitkallt, ingen annan surfar här.

Så jag tog en charter till Mars, tur jag dubblat riggen.
    Hittade inget vatten.
    Kopplade ihop 2 likadana speed surfriggar till en flygskärm {2 mastförlängare ihopsatta i vinkel) sen lite linfix till sovsäcken/hängpåsen, blev bättre än hang-glider, jag kan extrem-manövrera som en fågel, och ändra anfallsvinkeln individuellt för båda vingarna
    .
    Jag hangloosar nu omkring i termiken över Mars’s röda yta, snygg bild.

• fastforward

Medlem
    1 september, 2008 vid 08:39

Nu är skärmen på väg tillbaks till Tüskland iaf, den funkade inte på en polares dator heller så jag ansåg att jag hade felsökt så mycket jag kunde. Kanske hinner få en ny denna vecka med lite tur. Tack för all hjälp och konspirationsteorier… 😛

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ny LCD-skärm visar ingen bild

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.