Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › NY! Linlös (trådlös) kite!
-
NY! Linlös (trådlös) kite!
Publicerad av anonym-anvandare på 8 augusti, 2003 vid 07:23Hade varit bra!..
Tänk vad smidigt det skulle vara, minskade olyckor och mindre diskussioner om linlängder lintrassel mm. här på Steffo
Att så ett frö är att tro på framtiden va de någon som sa!
zoolander svarade 21 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Va inte så negativ!
Tänk på alla fördelarna.
Och varför skulle det va så svårt att just hoppa? -
Hej
Jag håller med dig.
”tänka rätt är stort men att tänka fritt är större”
/J-O
-
Det vore coolt att dra upp flera trådlösa kites och köra samtidigt… Då behövs inga monster stora kites längre, bara ett gäng små
-
lätt för dig att säga som redan kan flyga….värre för oss andra
-
Ja, men jag har ju min Kitemantel så… två-linors som man knyter runt halsen
-
Fasen lyckas ni med detta, så borde ni lätt kunna lösa problematiken kring teletransportering.
Kan ni inte fixa det också på samma gång, så kan ni ringa mig sen och skicka mig till Maui via telejacket.
-
skapa ett slags kite-matrix, där man kan välja miljö och förutsättningar som man vill…det vore minsann nåt!
-
en annan möjlighet skulle vara att man hade en stor lokal som är inkapslad av tre magnetfält som roterar runt utrymmet. och när dessa fält ligger i exakt samma punkt så ska en känsla av att man studsar runt i rummet som en studsboll infinna sig! för att detta ska kunna bli behagligt så skulle i alla fall jag vilja höra vågor skvalpa. en möjlighet är ju oxå att man har en del vatten i rummet när man börjar, så när fälten ligger rätt så skulle det kännas som att kita i en riktig monsunstorm. detta skulle vara den optimala upplevelsen.
/henrik
Logga in för att svara.