• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2004 vid 17:59

Jag skulle inte ha något emot att lära mig en sådan manöver.

berätta gärna mer 🙂

• Borttagen användare

Borttagen användare
    19 september, 2004 vid 18:00

Det var jag som inte var inloggad 🙂

• Borttagen användare

Borttagen användare
    19 september, 2004 vid 18:04

dessutom såg jag senare mr milles varing om termikbyar?

Vad är detta och löper man extra risk att drabbas av dem när man kör foil?

Vill inte gärna vara uppe på sådana höjder som du igen, har varit det en gång i tariffa och det räckte ta mig fan för resten av livet brrrr!!!

• martent

Medlem
    19 september, 2004 vid 18:27

Bättre att hålla sig till vattnet! Är förvånad att det inte hänt mer olyckor.Man har ju sett en del som fått några vänder på land!

• rambo_johnson

Medlem
    19 september, 2004 vid 19:01

Svar till:

Chill guran!
    Jag tror att alla egentligen menar väl. Visst har vi mer problem och löper större skaderisk just här mitt i landet men det är ju på eget bevåg man kör.

Tackar för alla omtankar även om det nu inte var meningen med posten. Det som var tanken var att varna alla lite för dessa termikbyar som far omkring överallt nu. Jag ser ogärna att någon lyfts på samma sätt som jag utan skydd, och tur för den delen. Då kan det sluta riktigt illa.

Eric

[/ QUOTE ]

höhö, fan e man desperat efter kite så är man

• mrmille

Medlem
    19 september, 2004 vid 20:51

Svar till:

dessutom såg jag senare mr milles varing om termikbyar?

Vad är detta och löper man extra risk att drabbas av dem när man kör foil?

Vill inte gärna vara uppe på sådana höjder som du igen, har varit det en gång i tariffa och det räckte ta mig fan för resten av livet brrrr!!!

[/ QUOTE ]

Någon skrev tidigare om blandluft. Det är alltid lite problem med det på land där marktemperaturen kan skilja rätt mycket på bara några hundra meter.
    Nu är det rätt mycket mer än så som spelar in, cortex (Kajtech) gav ett bra svar på http://www.kitenation.se på en spegelpost där.

Men en termikby är i regel en luftpelare med varmluft som stiger uppåt. Är denna tillräckligt kraftig så åker du med upp, punkt crazy.gif

Prova att kita vid kusten hösttid, gärna i närheten av en kulle som mestadels består av torv som hållt värmen sedan sommaren. Då kan du få prova på det =D

• Borttagen användare

Borttagen användare
    20 september, 2004 vid 02:05

Tack för svaret men torvbackar med termikbyar håller jag mig undan 🙂

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.