Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ny OS-klass 2008!

Taggad: 

• swe876

Medlem
    3 januari, 2005 vid 15:44

Notera att bilderna är tagna i planingsfart. Om jag inte har förstått det fel ska den nya klassen även kappseglas i deplacementsfart. Det skulle vara intressant på lite bilder även på detta.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 januari, 2005 vid 08:19

OS är tyvärr inte avsett för mig, om det var det du menade med sugen smile.gif.

Jag är egentligen inte särskillt intresserad av RS_X heller. Jag tycker att den verkar vara för tung och klumpig. (Men man ska aldrig säga aldrig. Första gången jag såg Kickis *board 175a tyckte jag den var ful som stryk och bred som en dörr. Nu tycker jag att 175an är lite tanig och en 158an är vacker.)

Dessutom ser jag ett möjligt problem för mig: Om brädan är avsedd för ännu svagare vindar kommer det att bli ännu fler byiga gränsvindsrejs. Det är då som jag har svårast att hänga med. Även om brädan går bättre i ickeplaning pga centerbord och längd så kommer dom duktiga att plana i större utsträckning. Jag som är värdelös på att pumpa får guppa i deplacementsfart. I formulaklassen kan man hoppas att rejset blåses av i sådana fall.

Men man ska inte skjuta grisen i sank innan …. hur var nu ordspråket… Vi får väl se hur den funkar först. Rätt vad det är sitter man väl där med *alla* prylar för att kunna passa på och segla den halvtimmen man har tid fast det inte blåser. Men jag tror inte att jag kommer att vara försökskanin.

Hälsningar
    Jan-Erik

• joachim_larsson

Medlem
    3 februari, 2005 vid 12:09

Jag kan tänka mig att börja segla och tävla igen efter 10 år frånvaro av tävlandet, bästa merit 3:a EM 6:VM och 1 SM slutatde 1990 Joachim Larsson

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2005 vid 16:39

Välkommen tillbaka till tävlingsbanorna!

• billie

Medlem
    29 juni, 2006 vid 07:45

Är det låst till ett 9.5 m2 segel för herrar eller får de som vill segla med ett damsegel?
    Såg på eurosport här om dan´att en kille på 57 kg inte kunde vara med och segla för det blåste för mycket för han . Han tävlade som senior.
    Annars såg det käckt ut förutom det gamla vanliga pumpandedet

• swe-514

Medlem
    1 juli, 2006 vid 09:03

Hej!
    Män (seniorer) får endast använda 9,5 riggen på RSX race (enligt klassreglerna)
    /Rikard

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ny OS-klass 2008!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.